Jump to content
  • 0

sorteren in server 5.5

Van de Loenhorst

Question

Posted

Hallo,

Heb een FMP toepassing in FMP 6.

Toegankelijk gemaakt onder server 5.5.

Sommige bestanden worden geopend met een sorteer opdracht in script.

Nu is het zo dat de sorteer opdracht leeg is wanneer deze geopend wordt via de server. En als bestand in FMP 6 geopend wordt sorteert hij goed.

Wat doe ik fout?

Groet,

EvdL.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

wat bedoel je met 'leeg'.

kijk je dan in het script terwijl het bestand open staat via de fms?

ik zou de sortering of wellicht de hele scriptregels even opnieuw aanmaken.

• 0
Posted

Een opstart-script wordt alleen uitgevoerd wanneer een bestand in de voorgrond geopend wordt. Dus via het open-commando van het menu, of via een open-database-scriptstap in een script.

Wordt een bestand in de achtergrond geopend, als het ware "getriggerd" door een gerelateerde calculatie of gerelateerd veld in een ander bestand, dan wordt het open-script NIET uitgevoerd.

Dit gedrag is gelijk als de bestanden stand-alone draaien of via een server werken. Dus dat verklaart niet dat het opstartscript WEL werkt als de databases stand-alone worden gebruikt, maar NIET als hetzelfde wordt gedaan via de server.

Maar ik moet eerlijk bekennen, ik heb dat gedrag nog nooit vastgesteld.

Dus ik beveel aan om eerst goed te kijken of het open-script wel daadwerkelijk wordt uitgevoerd: dat de database die NIET sorteert (en dat moet je via een open-script doen) dus NIET wordt geopend via een gerelateerde calculatie of een gerelateerd veld.

• 0
Posted

Het sorteer verzoek wordt geactiveerd vanuit een navigatie scherm alvorens een scherm geopend wordt.

Stand-alone werkt het goed, in server omgeving niet.

Wat blijkt, ik had de optie" sorteervolgorde herstellen" niet aan staan.

Dit is blijkbaar wel nodig.

Uiteindelijk werkt het weer zoals het moet.

Dank voor de reacties.

Groet,

EvdL.

• 0
Posted

De oplossing die je noteert kan niet gewerkt hebben voor het probleem wat je hebt geschetst. Doet er verder niet toe: belangrijk is dat het weer werkt.

Lijkt mij een typisch gevalletje van "Als ik hier druk, dan doet het daar pijn".