Jump to content
  • 0

punt kommaa

Rene

Question

Posted

Hallo,

ik gebruik filmaker 5.5 op een pc ( windows 98 )

Als ik getallen in wil vullen met mijn numerieke deel van het toetsenbord dan fungeert de punt niet als komma. Als 1,25 wil intypen wordt dit 125.00. Wil ik kommas gebruiken dan moet ik dat met de komma van het lettergedeelte van mijn toetsenbord doen.

Rara wat doe ik fout? Thuis op m'n apple is dit overigens geen probleem.

Rene

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Heb je een nederlands of engels systeem?

Krijg je wanneer je het bestand opent de melding of je met de system formats wilt gebruiken?

Zo ja, dan is jou bestand opgemaakt met een andere taal dan nederlands.

Systeem formats aanklikken, vervolgens een kloon gaan maken van het bestand en de data van het oude bestand importeren.

• 0
Posted

Sint Oedenrode is in QWERTY-land, en René komt misschien - hij vertelt het ons lekker niet - uit Azertië.

Dan zit het in de keyboard language en moet hij Belgian Comma instellen in plaats van Belgian Period.

• 0
Posted
Heb je een nederlands of engels systeem?

Krijg je wanneer je het bestand opend de melding of je met de system formats wilt gebruiken?

Zo ja, dan is jou bestand opgemaakt met een andere taal dan nederlands.

Systeem formats aanklikken, vervolgens een kloon gaan maken van het bestand en de data van het oude bestand importeren.

Hallo, in ben nieuw op het forum en heb reeds tien jaar ervaring met filemaker.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als hierboven en raak er niet uit.

In bestanden vroeger aangemaakt met win89 geen probleem.

Maar nu met win xp prof. engelstalig, toetsenbord staat op 'dutch belgium' en 'Belgian period' dus wel problemen bij het aanmaken van nieuwe bestanden.

Filemaker is filemaker v6.0Nv3 (nederlandstalig)

Eenvoudig voorbeeld, veld a (getal), veld b (getal), veld c = calc a +b

dit loopt volledig fout, er wordt geen rekening gehounden met het punt (of comma als ik het toetsenboard aanpas) van het numerieke klavier.

Heb al alle combinaties geprobeert maar geraak er niet uit.

Alle gebruikers hebben dezelfde toetsenbordinstelling als hierboven. Het is niet mogelijk dit voor iedereen te gaan veranderen, het moet zo blijven staan.

Nogmaals, andere bastanden, vroeger aangemaakt onder win98, werken wel.

Iemand een hint?