Jump to content
  • 0

Portalinhoud tonen in CDML

Sanne

Question

Posted

Met CDML kun je de gegevens van een portal in een table tonen met code:

>
</pre>
<table border="0">[FMP-FIELD: RelatieNaam::VeldNaam]</table>

Maar als mijn portal 200 gerelateerde records bevat: kan ik nog iets van een soort van maximum-te-tonen-gerelateerde-records aangeven?

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik gebruik altijd een inline action om de gerelateerde waarde op te vragen. Dat behoedt me ook om de juiste portals op de juiste layouts niet te vergeten.

Op die manier heb je ook controle over de -SKIP -max e.d. Het zou kunnen dat je wel wat tokens zult moeten doorsluizen op die manier.

Koen

• 0
Posted

Fijn dat je wat tips wilt geven, murtje. Ik snap alleen niet goed wat je bedoelt. Zou je de tips op een iets lager niveau kunnen uitleggen?

Dus de portaalrijen niet tonen? Of kan ik wel portaalrijen tonen, maar met iets wat skip heet er een aantal van overslaan?

Ik snap het niet ... :-(

• 0
Posted

Je kunt dit ook doen via een FMP-IF tag als volgt:

[FMP-Portal: Relatienaam]

[FMP-IF: CurrentPortalRowNumber .lt. 11]

[FMP-Field: Relatienaam::cTitle]

[FMP-Field: Relatienaam::cFirstName]

[FMP-Field: Relatienaam::cSpec]

[/FMP-IF]

[/FMP-Portal]

Dit geeft alleen maar de eerste 10 records uit de portal weer. Nadeel is natuurlijk dat je nr 11 en verder nooit te zien krijgt.

Als het je te doen is om het beperken van de grafische weergave dan kun je

tags gebruiken om na een aantal regels automatisch scrollbalken te tonen. Voorbeeld:

[FMP-Portal: Relatienaam]

[FMP-Field: Relatienaam::cTitle]

[FMP-Field: Relatienaam::cFirstName]

[FMP-Field: Relatienaam::cSpec]

[/FMP-Portal]

Dit geeft een scrollbalk na de eerste 200px.

Met een Inline actie kan natuurlijk ook:

(stel file A heeft een relatie naar file B waarbij het veld "key" uit A gelijk is aan "keya"uit B. Dus als volgt: file a::key = file b::keya)

[FMP-InlineAction: -db="FileB.fp5",-lay="CGI",keya={field:key},-max=10,-find]

[FMP-record]

[FMP-Field:cTitle]

[FMP-Field:cFirstName]

[FMP-Field:cSpec]

[/FMP-record]

[/FMP-InlineAction]

Dit geeft ook de eerste 10 records weer.

Hopelijk heb je hier wat aan.

• 0
Posted

Dit is precies wat ik zocht! Even wat simpele code die ik kan nakauwen!

Dankjewel wmoerdijk!

Ik ga stoeien welke methode ik de mooiste vind. Ik zat zelf te denken aan 10 portaalrijen tonen, en als er meer dan 10 portaalrijen zijn, een knopje eronder waarmee via een zoekopdracht naar een lijst-html-pagina van de gerelateerde records kan worden gegaan.

90% van de records heeft minder dan 10 portaalrijen, maar ik ken 1 record wat er 200 heeft ...

En ik ga me verdiepen in die inline-action: geen idee nog wat dat precies doet.

A woman's gotta do what a woman's gotta do, dus me nu even door CDML worstelen.

• 0
Posted

Joehoe, daar ben ik weer. Goh, wat werkt dat mooi, zo'n inline! En je kunt er een -max en -skip aan geven.

Dus kijkend naar het record met een portaal met gerelateerde gegevens, toon ik nu van de portal met de inline en de -max de eerste 15 records.

Dus ik hoopte een beetje dat de [FMP-LinkPrevious] en [FMP-LinkNext] ook in binnen die inline bleef werken, maar dat doet het dus niet

Want, je voelt hem van verre aankomen, ik wil natuurlijk na de eerste 15 records ook de 2e 15 records enzovoorts-en-weer-terug kunnen tonen.

Argh.

Ik vroeg mij af: hoe doen andere mensen dat? Tonen jullie portaal-gegevens op een detail-html-pagina? En zo ja: wat doe je dan met een portaal van 1.500 records? Een inline-actie waardoor je er een maximum aantal toont? En hoe toon je dan de volgende - gerelateerde - gegevens?

• 0
Posted

Je kunt zelf je FMP-next en FMP-previous simuleren door de link zelf op te bouwen.

Het probleem is dat je je volgende skip moet doorgeven. Dit kun je doen door deze door te geven aan een token. Die je op zijn beurt weer gebruikt in je inline action.

Koen

• 0
Posted

iets in de trant van:

[FMP-InlineAction: -db="FileB.fp5",-lay="CGI",keya={field:key},-max=10,-skip={currenttoken:1},-find]
[FMP-record]
[FMP-Field:cTitle] [FMP-Field:cFirstName] [FMP-Field:cSpec]

In je URL geef je dus de skip mee in de vorm van een token die je dan gebruikt in je inline action.

Koen