Jump to content
  • 0

menu_systeem

fverstra

Question

Posted

Hoi,

ik heb volgende vraag;

3 verschillende database met elk hun eigen spedifieke data

Nu wil ik via en menu springen naar de 3 databasen om daarin specifieke data in te vullen.

ik was gestart met database_1 daarin had een layout menu aangemaakt met daarin 3 button waardoor men bvb een "ingave layout "aanroept, maar toe ik hetzelfde wilde uitvoeren voor knop 2 dit om layout die zich in database_2 bevond dan stoote ik reeds op het probleem dat dit niet werkte voor een layout aanwezig in een andere database.

Hoe pak ik dit best aan ?

ik ben een beginner. :)

toch nog een tweede vraag ,als het me lukt om het programma die ik in gedachte heb, hoe kan ik dit dan prg. compileren ?

thanks

frank

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Elk script kan je aanroepen vanuit een andere databank via de scriptstap Perform Script - External. Dat is al wat je nodig hebt (plus natuurlijk wat denkwerk: teken het eerst eens uit).

• 0
Posted

Dat heb je als je de kennis van het ene gebied projecteert op het andere dat je nog niet kent: FileMaker kent geen exe-bestanden. Het enige wat je kan doen is een runtime versie maken met FileMaker Developer, maar die is niet networkable zonder meer.

Meer info vind je op de FileMaker website. Daar staan alle producten beschreven.

HTH