Jump to content
  • 0

printen naar PDF

edc

Question

Posted

Nu kunnen we in de scripts de selectie van een niet-standaard printer vastleggen en uitvoeren. Gedaan dus met sleutelen in de registry via een batch-bestandje om de standaard printer te wijzigen. PDF-files genereren wordt nu een fluitje van een cent. :)

Er is jammergenoeg nog één interactie van de gebruiker nodig, namelijk de pdf-file een naam geven. Iemand een idee hoe we dat kunnen omzeilen? (Ik gebruik CutePDF Writer)

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als je toch een nieuwe plug-in nodig hebt hiervoor, dan maar beter eentje die ervoor is gemaakt zoals affiler (http://www.afeina.com).

Is er overigens al een file plug-in voor 7?

Als je windows gebruikt kan het ook zonder plugin door gebruik te maken van een aandere PDF printer. Ikzelf gebruik PDFCreator (open source) in combinatie met AutoIt (http://www.hiddensoft.com/Autoit).

De eerste gebruik ik omdat deze een .ini bestandje heeft waarin alle instellingen worden gedaan, zoals de bestandsnaam en locatie. De tweede gebruik ik om dit .ini bestandje te schrijven op basis van data uit filemaker.

Ik zal een voorbeeld bestand meesturen om naar te kijken. Het scriptje in dit voorbeeld gebruik ik zowel om van printer te wisselen als om een PDF bestandsnaam en locatie mee te geven vanuit een filemaker bestand.

Inhoud bestanden:

PDFCreator.fp5 - voorbeeld bestandje voor het maken van een PDF met PDFCreator. Je kunt zowel de bestandsnaam als locatie als parameter meegeven aan het scriptje dat deze fiel gebruikt.

SetFMPRinter.exe - script om PDFcreator aan te sturen

SetFMPrinter.au3 - ongecompileerd script om naar te kijken.

Hopelijk heb je hier iets aan.

P.S. Werkt dus alleen onder windows

ChangePrinterPDF.zip