Jump to content
  • 0

set field tussen tables

Administrator

Question

Posted

Hoi,

Heeft er al iemand ervaring met de setfield-functie tussen tables?

Wat is volgens jullie de meest efficiente manier om gegevens van table 1 naar table 2 te kopieren? Ik wil het volgende :

Ik heb tijdens de migratie verschillende files samengevoegd naar 1 datafile in fp6 om deze nu in tables te plaatsen in de versie 7.Zo moet ik de gebruikers maar 1 file laten converteren.(bedoeling is om de interface op te splitsen van de data, dit om updates vlotter te laten lopen in de toekomst)

Ik dacht dat het kopieren van records naar een andere tabel zou kunnen zonder relaties, maar daar slaag ik niet onmiddellijk in.

Ik dacht dit te doen via een extra table met 1 record, of zijn globalen hier toch beter? maw ik zoek de kortste en meest efficiente manier, maar kom tot de vaststelling dat ik toch meerdere relaties nodig heb.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

koen,

maar hoe is je ervaring met globale velden in fm7? Want als je een extra window opent van het zelfde bestand, dan blijft het één globaal veld.

Kortom, als je een globaal veld gebruikt om een portaal aan te sturen, dan is dat niet zo handig als het kan voorkomen dat je een tweede window ervan opent.

• 0
Posted

Inderdaad, een global blijft een global voor je ganze appplicatie. Ik voel ook een zekere behoefte aan een type global die per window anders is.

Workarounds kunnen zijn een record creeeren per ingelogde user, per geopend venster en daar meespelen, maar je moet dan wel een pak scripten.

Koen