Jump to content
  • 0

Ervaring met Instant Web Publishing

Frank ter Braak

Question

Posted

Wie heeft er al meer praktijk ervaring met de nieuwe Instant Web Publishing van Filemaker 7.

Hij schijnt mij veel krachtiger, mooier en sneller te zijn dan de oude versie en veel makkelijker in gebruik dan het "oude" CDML. In sommige gevallen mogelijk zelfs een vervanging van een situatie met Filemaker Client.

Deze combinatie zou volgens mij een stortvloed aan nieuwe toepassingen moeten geven maar ik zie of hoor er nog weinig over.

Wie van jullie heeft er misschien al een leuk demofiltje online of nog beter wie zou er zaterdag op de 3e Cofituur Sessie iets over willen vertellen. Jij komt toch ook!

Frank

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Hij schijnt mij veel krachtiger, mooier en sneller te zijn dan de oude versie

klopt, je totale interface kan worden overgenomen op het web, inclusief de buttons (wel opletten voor incompatibele scriptstappen)

en veel makkelijker in gebruik dan het "oude" CDML

CDML kan zelfs niet meer gebruikt worden.

In sommige gevallen mogelijk zelfs een vervanging van een situatie met Filemaker Client.

ja en nee. je kan maar 5 concurrent users hebben, bij meer moet je overstappen naar FM Server.

• 0
Posted

Mij viel op dat bij instant web publishing onder 7 bij lijstweergave slechts 5 records gelijk worden getoond. je moet naar de andere records in gevonden set toe d.m.v de navigatieknopjes links in het scherm. Heb nog niet kunnen uitvinden hoe dit aantal gevonden records kan worden aangepast.

• 0
Posted
Mij viel op dat bij instant web publishing onder 7 bij lijstweergave slechts 5 records gelijk worden getoond. je moet naar de andere records in gevonden set toe d.m.v de navigatieknopjes links in het scherm. Heb nog niet kunnen uitvinden hoe dit aantal gevonden records kan worden aangepast.

de limieten zijn (voorlopig altans) :

list view : 5 records

table view : 20 records

aanpassingen kunnen niet, tenzij op zijn FileMakerees :

maak gebruik van een portal op je layout ...