Jump to content
  • 0

zoek functie

Tjico30

Question

Posted

Ik heb het onderstaande probleem,

Na een groot aantal records te hebben geimporteerd wil ik zoeken in twee velden tegelijk. In het ene veld moet staan "99" maar in het datum veld moet de datum "

MAAR als in het ene veld "99"staat dan moet het resultaat in het datum veld de datum van vandaag zijn.

Het is dus feitelijk een zoek opdracht in een zoekopdracht.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen ?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

De bedoeling van je zoekopdracht is toch niet echt duidelijk:

In veld één moet steeds 99 staan. In veld 2 staat de eerste keer < dan vandaag en de 2e keer vandaag. Je kunt dus niet spreken van een zoekopdracht in een zoekopdracht want de 2e recordset kan nooit een deel zijn van de eerste (ofwel is het kleiner ofwel is het gelijk). Wil je alle records kleiner of gelijk dan vul je gewoon '<= vandaag' in.

Erik

• 0
Posted

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.

Nog een proberen, ik heb een voorbeeld db meegestuurd,

Vandaag moeten alle orders met een verzenddag van vandaag ("VR")

verstuurd worden,mits de datum =

Tevens moet alles verstuurd worden met een datum "=

Ik hoop dat dit meer duidelijk is

voorbeeld.fp5

• 0
Posted

Nogal basaal als vraag, dus kan ook een basaal antwoord. Vele gebruikers kennen wel de functie New Record (CTRL+N) maar niet New Request (ook CTRL+N, maar dan in Find Mode). Dat betekent dat je in Find Mode een aantal zoekcriteria ingeeft, en dat je meteen daarna CTRL+N doet om een tweede vraagscherm te krijgen, waarin je dan weer andere zoekcriteria intikt. In database terminology kom je nu op het domein AND en OR requests. Die staan in een van de weektips uitgelegd.

Een vraag met ingevuld in gemeente: "Antw" en "Turnh":

je zoekt nu alle mensen die tegelijk in Antwerpen en in Turnhout wonen. Die zijn er natuurlijk niet, dus resultaat 0.

Twee vragen, de eerste met "Antw" en de tweede met "Turnh": je zoekt nu alle mensen die in Antwerpen wonen en alle mensen die in Turnhout wonen, en dat zijn er natuurlijk heel wat meer dan geen!

Veel werkplezier!

• 0
Posted
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.

Nog een proberen, ik heb een voorbeeld db meegestuurd,

Vandaag moeten alle orders met een verzenddag van vandaag ("VR")

verstuurd worden,mits de datum =

Tevens moet alles verstuurd worden met een datum "=

Ik hoop dat dit meer duidelijk is

dus toch zoals reeds gezegd :

datum <= vandaag EN status = "reserved"

Zo vind je alles wat je moet hebben.

Het veld "verzenddag" hoeft in heel dit probleem niet voor te komen! Want je overroept dit veld met jouw tweede "zoekcriteria". (alles vanaf "Tevens ....")

• 0
Posted

Dat is niet waar, anders krijg ik alle code 99 en die wil ik alleen de desbetreffende dag versturen.Maar het antwoord van AvD is voldoende ik moet alleen dit nog in een script zien te krijgen.

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties.

Tjico