Jump to content
  • 0

Vertikale lijnen toevoegen in lay-out

Flurk

Question

Posted

Dag, ik heb een vraagje.

Ik maak een nieuwe lay-out met 3 kolommen (via afdrukken in 3 kolommen), in de afdrukmodus zie ik dus de 3 kolommen staan, tot daar geen probleem. Ik wil nu de kolommen van elkaar scheiden en een vertikale zwarte lijn toevoegen. Ik kan die dus plaatsen in de lay-outmodus op het einde (rechts) van de éérste kolom. Ik plaats de lijn op de voorgrond. In de afdrukmodus en op de afdruk is deze lijn echter niet zichtbaar. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Groeten van,

Flurk

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

- de lijn staat in de layout in het WITTE gedeelte, niet op de stippellijn en niet in het grijze gedeelte?

- de lijn is niet door een bizar ongelukje "niet afdrukbaar" via Format > Sliding/printing > Do not print selected objects?

- je ziet de lijn WEL in bladermodus?

- zie je de lijn helemaal niet of zie je de lijn 1x?

- staat de lijn in het body-gedeelte?

• 0
Posted

Dag, de lijn staat inderdaad in het witte deel van de lay-outmodus en loopt van boven tot onder dus over kopgedeelte, resumedelen, hoofdgedeelte en voetgedeelte. Nu zie ik dat ze enkel zichtbaar is in het kopgdeelte in de afdrukmodus en dus niet over het hoofdgedeelte loopt (waar ik ze in feite het meest nuttig zou vinden om alles een beetje mooi te maken, anders heeft men de indruk dat de 3 kolommen een beetje door mekaar lopen) We zijn er dus nog niet volledig uit.

Groeten van,

Flurk

• 0
Posted

Belangrijke tip voor plaatsing van objecten op een layout: zorg dat objecten altijd BINNEN één gedeelte vallen.

Flurk, jouw idee van "ik trek gewoon een grote streep van boven naar beneden" is misschien in jouw hoofdje wel logisch, maar niet voor een computerprogramma.

Dus: lijnen, ook jouw verticale lijnen, plaatsen binnen EEN gedeelte, en het body-gedeelte is dan in jouw geval het meest logische.

Let met name op de stippellijn die 2 gedeeltes van elkaar scheidt. De stippellijn hoort bij het gedeelte waar de stippellijn de onderkant van vormt.