Jump to content
  • 0

Etiketten printen

Eef

Question

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je hebt waarschijnlijk 21 of 24 etiketten op een vel staan, en de eerste 7 zijn reeds gebruikt ?

Ik doe dan wel eens het volgende (niet de meest elegante oplossing, maar werkt wel) :

ik laat via een script 7 records toevoegen aan de gevonden reeks, sorteer de reeks dusdanig dat de lege records van voor staan, daarna afdrukken, lege records terug verwijderen. klaar.

als dat heel vaak voorkomt, overweeg je misschien beter een etiketprinter (etiketten op rol), of een economischere verdeling van de A4-etiketten.

nog een truuk kan zijn, roteer je blad, niet omdraaien dus, dan staan er weer etiketten op de eerste positie. deze truuk lukt natuurlijk maar één keer.

• 0
Posted

Bedankt Rony voor de snelle reactie. De oplossing d.m.v lege records lijkt mij wel wat, ik zal dat gaan toepassen.

Ik ben een tijdje niet op dit forum geweest, maar het bestand heb ik voor je (70MB). Ik kan het opsturen.

• 0
Posted
De oplossing d.m.v lege records lijkt mij wel wat, ik zal dat gaan toepassen.

Als je gebruik maakt van een doorlopend nummer (via automatische invoer), en dat nummer toon je ook aan de gebruikers, dan wil je misschien daar wat aandacht aan besteden.

• 0
Posted

Tsja, daar had ik nog niet over nagedacht...

Ik toon inderdaad een debiteurnr. aan de gebruiker. Heb je nog een tip? (je scoort 65 MB... :D )

• 0
Posted

FileMaker Pro 6 kent de wonderschone scriptstap "Set Next Serial Value".

Dus als je besluit tijdelijke records aan te maken, dan kun je het hoogste serienummer parkeren in een global, records aanmaken, printen, verwijderen, en het serienummer weer terugzetten.

Persoonlijk ben ik meer van de praktische: mijn favoriete oplossing is de gebruikers leren het etiketvel om te draaien (ook een gouden tip van Rony).

Het is met etiketvellen niet altijd de vermijden dat de middelste etiketten soms weesjes worden.

En als de gebruikers van je toepassing vaak maar 1 of 2 etiketten gebruiken, dan is een etiketprintertje aan te raden. Waarmee je overigens dan weer op de vraag kunt komen hoe je automatisch van de ene printer naar de andere printer overschakelt ...

Of, wat ik ook wel eens doe, een copy-paste-adresveld maken. Eén veld waar al die etiketgegevens bij elkaar staan en die de gebruiker kan kopieren (of via een knopje op het klembord kan zetten). Met een etiketprintertje komt vaak kleine software waar men dan met het adres van het klembord snel een etiketje kan printen.

Oh oh, etiketten, ik kan er uren over doorgaan ... :-D

En dan ben ik nog niet eens begonnen over de mogelijkheid die globalen en aparte etiket-tabellen je nog bieden ...

• 0
Posted

Lees misschien ook dit eens: het etikettendrama (zie http://www.avd-ci.be/tip033.htm). Bij grote hoeveelheden kan die ramp zich al een hele tijd voordoen eer je het in de gaten krijgt. Meestal is het van "Waarom hebben wij een drukker die steevast een hele voorraad reserve bijdrukt, hebben wij toch helemaal niet nodig...".