Jump to content
  • 0

Foutmelding na "cancel" print dialoogvenster!

Fileman

Question

Posted

Luitjes,

Een simpele knop met de opdracht "print" eronder geeft bij mij het volgende probleempje. Eerst is daar keurig het print-dialoogvenstertje maar als je dan op "cancel" klikt krijg je de volgende foutmelding. "Print has been canceled. Do you wish to continue with this script?" Ik zal wel iets simpels over het hoofd zien maar ik krijg het er niet uit!

WIE HELPT?

B.v.d.

FILEMAN

24 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Voor de printdialoog (in je script) kun je de scriptstap "Error capture ON" opnemen. Dan ben je van die melding af.

En daarna kun je de capture weer OFF zetten, als je tenminste diverse andere errors wel wilt blijven tonen.

• 0
Posted
Ik zal wel iets simpels over het hoofd zien maar ik krijg het er niet uit!

Als Fileman nu "ual" achter zijn naam zette, dan zou hij al een heel eind opschieten in de goede richting, en krijgt hij het er misschien wel uit. Nu kan hij het vragen aan zij die de file manual al wél gelezen hebben. Zodra die mensen "op" zijn - wie leest nu nog manuals, kom nou zeg! - dan is het dus gedaan. Dan kunnen we met z'n allen gissen. :roll:

Misschien komt er een dag dat onze artsen ook zo gaan werken!! :?

Gezondheid! :twisted:

• 0
Posted
set error capture on

Allow user abort Off

neem deze 2 scriptstappen mee op in je script.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat die Allow User Abort Off niet noodzakelijk is.

@ Sanne : volgens mij dacht jij dat ook :wink:

• 0
Posted

AvD, de eerlijkheid gebiedt mij om te zeggen dat ik ook niet begonnen ben met de handleiding, hoor.

Ook ik ben als een dolle vrouw in de wilde weg om me heen zitten programmeren. Tot ik uit gebrek aan een forum toch maar eens de handleiding heb gepakt en bladzijde voor bladzijde heb doorgewerkt.

(Overigens iets wat ik nu met FMP7 voor het eerst in al die jaren opnieuw aan het doen ben.)

Als ik destijds een forum had gehad, reken maar dat ik dan ook rijp en groen en laagdrempelig had geroepen bij alles wat ik tegenkwam.

Ik weet hoe frustrerend het is om urenlang met je kop tegen een muur aan te bonken omdat iets niet werkt hoe je denkt dat het moet werken.

Ik was zielsblij met elk persoontje wat ik tegenkwam waar ik een vraag over FileMaker aan durfde te stellen, en waarvan ik een zinnig antwoord terug kreeg. Ik weet nog hoe ik met apegapend ontzag opkeek naar Peter W (en dat doe ik nog steeds ;-) ). En vooral RR heeft me de gruwelijke diepte van goed, degelijk, defensief, FileMaker-programmeren geleerd.

En daarom antwoord ik nu op dit forum: om het cosmische evenwicht te behouden.

• 0
Posted
set error capture on

Zelf gebruik ik altijd de volgende constructie:

set error capture on
Print
set error capture off

idem:

set error capture on
Perform Find
set error capture off

Het is essentieel om de error captue ook weer uit te zetten. Indien een andere scriptstap na de printopdracht een (fout)melding kan geven (bv bij een record lock) dan wordt deze melding NIET getoond aan de gebruiker. Een en ander kan voor onverwachtte resultaten zorgen. Error Capture alleen gebruiken als je de (fout)melding per sé NIET wilt zien.

• 0
Posted

Ahum, ik geloof dat ik dat ook min-of-meer al zei ...

Overigens zet ik persoonlijk MIJN error capture direct aan het begin van het script. Dit is zodat ik ZELF de foutafvanging kan doen (en reken maar dat ik dat doe).

Ik verkrijg zo meer controle over het gedrag van mijn scripts. En de foutmeldingen van FileMaker vind ik niet altijd uitblinken in duidelijkheid ...

Maar ik moet wel toegeven: fouten afvangen vereist dat je als programmeur je kunt verplaatsen in de schoenen van een gebruiker, dat je je kunt voorstellen wat er allemaal mis kan gaan met jouw eigen wonderschone code.

Ik werk veel met code van andere programmeurs, en zie dat fout-afvanging (en debuggen) nog niet altijd de aandacht krijgt die het verdient.

Dus graag, AvD: meer tips over fout-afvanging! :-)

• 0
Posted
Maar ik moet wel toegeven: fouten afvangen vereist dat je als programmeur je kunt verplaatsen in de schoenen van een gebruiker, dat je je kunt voorstellen wat er allemaal mis kan gaan met jouw eigen wonderschone code.

daar zit nu net de kracht in van een goeie developer. het is ook net daar dat je bij FM wel eens keihard met je "inter"face tegen de muur loopt.

• 0
Posted

Hoi Rony, Sanne, Theo, Andre ..

eerst en vooral spijtig dat ik zaterdag zo snel weg was.

Error capture On of Off ?

Ik laat het afhangen van de groep/paswoord waarmee het FM bestand geopend wordt.

Een groep 'developers' heeft het master paswoord en zij hebben steeds Error capture Off, zodat tijdens de ontwikkeling je steeds de FM foutmeldingen ziet.

Een groep 'users' heeft steeds Error Capture On, want ik heb ook gemerkt dat de doorsnee gebruiker soms tilt slaat bij de standaard FM foutmeldingen. Dus daar moet ik alle fouten zelf proberen op te vangen.

Tot slot is er nog de groep 'powerusers': zij hebben ook steeds 'Error Capture Off'. Handig om over de telefoon proberen te achterhalen wat er misgegaan kan zijn, en welke FM boodschap je toch nog vergeten was.

• 0
Posted
Hoi Rony, Sanne, Theo, Andre ..

eerst en vooral spijtig dat ik zaterdag zo snel weg was.

Dag Hilde,

ik heb begrepen dat we niet meer zo lang gaan wachten om nog eens samen te komen, soort van Workshop-achtig iets, Hands-On - stijl dinges ...

Wat betreft je post :

prima oplossing, alleen nu nog een beetje te hoog gegrepen voor FileManual

PS : de pralines waren erg lekker !

• 0
Posted
Ik zal wel iets simpels over het hoofd zien maar ik krijg het er niet uit!

Als Fileman nu "ual" achter zijn naam zette, dan zou hij al een heel eind opschieten in de goede richting, en krijgt hij het er misschien wel uit. Nu kan hij het vragen aan zij die de file manual al wél gelezen hebben. Zodra die mensen "op" zijn - wie leest nu nog manuals, kom nou zeg! - dan is het dus gedaan. Dan kunnen we met z'n allen gissen. :roll:

Misschien komt er een dag dat onze artsen ook zo gaan werken!! :?

Gezondheid! :twisted:

Toch vreemd! Dat sommige mensen voor hun commentaar meer woorden nodig hebben dan andere voor het complete antwoord.

Fileman (and filemanual)

• 0
Posted
Ik was zielsblij met elk persoontje wat ik tegenkwam waar ik een vraag over FileMaker aan durfde te stellen, en waarvan ik een zinnig antwoord terug kreeg.

je zegt (of beter, schrijft) wat ik denk :wink:

Danny