Tjico30 Posted April 14, 2004 Posted April 14, 2004 Hallo, Klopt het dat de functie "<=today " niet werkt met FM5.5 ( englisch)? Als dat niet zo is hoe zou ik deze formule dan het beste in een zoek script kunnen verwerken ? Quote
0 Rony Rabijns Posted April 14, 2004 Posted April 14, 2004 bedoel je dat je wil zoeken met als criteria "<= today" ? en je vindt dan niet wat je wil ? Quote
0 Rony Rabijns Posted April 14, 2004 Posted April 14, 2004 Kijk ook eens naar deze thread : http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1157&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=today Quote
0 Rony Rabijns Posted April 14, 2004 Posted April 14, 2004 Tjico, je hebt een verkeerde post gedaan. die thread was geen antwoord op jouw vraag, ik verwees er alleen maar naar omdat daar waardevolle informatie in staat die je kan verderhelpen. de "verkeerde" thread is : http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1157&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= jouw "verkeerde" post is : Geplaatst: Wo, 14 Apr 2004 19:57 Onderwerp: ------------------------------------------------------------------------ PPPPFFFFFFFFFFFF, mijn vraag heeft wel wat teweeg gebracht. Maar helaas (met alle respect) nog geen antwoord op mijn vraag. Quote
0 Tjico30 Posted April 14, 2004 Author Posted April 14, 2004 Je hebt gelijk. sorry Ik zag het toen ik hem gepost had,Ik ga er een eind aan breien en hoop dat er vannavond/vanacht nog iemand met een goed idee komt en dat ik morgen (status(currentday)+1 ) mijn script kan afmaken met een goed resultaat. Bedankt. Quote
0 Rony Rabijns Posted April 14, 2004 Posted April 14, 2004 ... en hoop dat er vannavond/vanacht nog iemand met een goed idee komt ... Sanne is de Datum-guru des huizes. Als ze deze thread ziet, zal ze daar gretig op inpikken ... SANNE ! SANNE ! Quote
0 AvD Posted April 14, 2004 Posted April 14, 2004 Ik veronderstel dat je in je script wil zoeken naar alle records van vandaag en daarvoor. Je zoekt daarbij dus in het datumveld. De eenvoudigste manier is die query eerst manueel te doen, en die daarna te saven in een scriptje. Dat scriptje integreer je dan als een subscript in je hoofdscript. Dit is gemakkelijker dan de query te scripten in het script zelf (dan moet je met SetField werken en dat commando is weerspannig met een aantal veldtypes - wat maar normaal is ook -). Nu die manuele query. De actuele datum kan je opvragen door in het datumveld in Find Modus een dubbele slash te tikken (//). Dat geeft je meteen alle records van vandaag. Wil je ook de dagen ervoor, dan vraag je: <=//. HTH Quote
0 AvD Posted April 14, 2004 Posted April 14, 2004 Nog iets: de Today-functie hoort bij de repeating fields: het zijn beide oldies die nog prettig zijn om te gebruiken als niemand het ziet. Maar je kan er niet mee naar buiten komen, want dan bekijken ze je alsof je nooit uit de kleuterschool geraakt bent. Of dat terecht is, is maar zeer de vraag... Quote
0 Tjico30 Posted April 15, 2004 Author Posted April 15, 2004 ik ben er al. Via "insert text " <=// Werkt prima Quote
0 Sanne Posted April 19, 2004 Posted April 19, 2004 Sanne is de Datum-guru des huizes.Als ze deze thread ziet, zal ze daar gretig op inpikken ... SANNE ! SANNE ! Tjico, hou in de gaten dat voor een script waarin "insert text" op een veld gebruikt wordt, het heel belangrijk is dat het veld waarop ge-insert wordt, daadwerkelijk op dat moment op de layout toegankelijk is. Het script zal niet werken als het geactiveerd wordt op een moment dat het veld niet op de dan actieve layout aanwezig is. Quote
0 Sanne Posted April 19, 2004 Posted April 19, 2004 Maar persoonlijk vind ik AvD's tip van "//" in de zoekopdracht vastleggen uiterst wonderschoon: kracht door eenvoud. Quote
0 AvD Posted April 19, 2004 Posted April 19, 2004 Maar persoonlijk vind ik AvD's tip van "//" in de zoekopdracht vastleggen uiterst wonderschoon: kracht door eenvoud. Quote
0 Rony Rabijns Posted April 19, 2004 Posted April 19, 2004 ik heb eens goed gekeken, ik zag je d'er net weer eentje wegpinken met je rechteroog Quote
Question
Tjico30
Hallo,
Klopt het dat de functie "<=today " niet werkt met FM5.5 ( englisch)?
Als dat niet zo is hoe zou ik deze formule dan het beste in een zoek script kunnen verwerken ?
15 answers to this question
Recommended Posts