RobinHood Posted April 15, 2004 Posted April 15, 2004 Je kunt met het scroll wieltje op je muis door de records heen bladeren. Is er een manier binnen Filemaker om dit uit te zetten. Ik heb namelijk een knop [Vorige] en [Volgende] waar in bepaald word naar welke layout er gegaan moet worden. Iemand een idee? Quote
0 Rony Rabijns Posted April 15, 2004 Posted April 15, 2004 Kan je dat in de configuratiesoftware van de muis niet blokkeren voor bepaalde applikaties ? Op de Mac kan je per applikatie voorkeuren instellen (in het geval van de Intellimouse van MS) ik wil je een afbeelding laten zien, maar dat kan helaas niet in het Café. Quote
0 Theo2 Posted April 15, 2004 Posted April 15, 2004 steeds 1 record tegelijk selecteren. Dus de found set is altijd één record. In het script achter de knop selecteer je alle records, ga bv naar het volgende record en zoek je weer alleen het actuele record. Quote
0 Sanne Posted April 19, 2004 Posted April 19, 2004 Robin, wat je kunt doen is het statuspaneel (aan de linkerkant van het filemaker-scherm) niet alleen verbergen (ik neem namelijk aan dat je dat hebt gedaan omdat je zelf de navigatie over hebt genomen), maar ook locken. Als ik het mij goed herinner werkt dan ook het scroll-wieltje niet meer. Maar ik werk niet op Windows dus ik kan het nu hier niet voor je uitproberen. Quote
0 Dr_Flash Posted April 19, 2004 Posted April 19, 2004 Robin, wat je kunt doen is het statuspaneel (aan de linkerkant van het filemaker-scherm) niet alleen verbergen (ik neem namelijk aan dat je dat hebt gedaan omdat je zelf de navigatie over hebt genomen), maar ook locken. Als ik het mij goed herinner werkt dan ook het scroll-wieltje niet meer. Maar ik werk niet op Windows dus ik kan het nu hier niet voor je uitproberen. Precies Ook het rolodexen via Ctrl+Pijltjes up en down werkt dan niet meer. (Ja, dat is normaal ook een manier om door records heen te bladeren. Tenminste, in Raampjes Xtra Prettig wel Krat bier trouwens voor degene die een rechtsgeldige argumentatie heeft voor waarom dit topic in Off topic staat Quote
0 Dr_Flash Posted April 19, 2004 Posted April 19, 2004 En het is verplaatst vanuit het FM Café zie ik net 8O Het moet niet gekker worden Modjes, wat zijn we aan het doen? Quote
0 Bonte Posted April 21, 2004 Posted April 21, 2004 Wel ongelofelijk jammer dat dit scrollen niet lukt op Apple. Je plaatst je op een detail layout en dan scollen maar tussen de records, prachtig gewoon Zopas ontdekt , gelukkig lukt dit wel met ctrl-pijltje-omlaag Quote
0 Peter Wagemans Posted May 4, 2004 Posted May 4, 2004 USB Overdrive is een kernel extensie/regelpaneeltje voor Mac waarmee je al die functionaliteit kan verkrijgen. Jammer genoeg nog geen ondersteuning voor bluetooth muizen. Quote
0 Rony Rabijns Posted May 4, 2004 Posted May 4, 2004 USB Overdrive is een kernel extensie/regelpaneeltje voor Mac waarmee je al die functionaliteit kan verkrijgen. en dan nu de link http://www.senlick.com/macsw/usb-overdrive-x-103.hqx Quote
0 Rony Rabijns Posted May 4, 2004 Posted May 4, 2004 USB Overdrive is een kernel extensie/regelpaneeltje voor Mac waarmee je al die functionaliteit kan verkrijgen. Jammer genoeg nog geen ondersteuning voor bluetooth muizen. Peter, maar ik lees ook dit op de support-pages van hun website : http://www.usboverdrive.com/trouble.html#scroll Some of the applications that don't currently support wheel scrolling include : - Adobe Acrobat Reader - FileMaker Pro - Open and Save file dialogs in Carbon applications - and many more... Ik leid hieruit af, dat deze tool niet werkt om doorheen de records te bladeren in FM PRO. Dat is althans ook mijn ervaring na de installatie er van. Weet jij hier meer over ? Quote
0 Peter Wagemans Posted May 5, 2004 Posted May 5, 2004 ee Rony, jij leest manuals en support pagina's ... Ik heb hier niets aan toe te voegen, buiten misschien de hoop dat het nu wel werkt in versie 7. Ik kan hier niets conclusief over zeggen, want ik gebruik een blauwe tandmuis op het ogenblik en dus geen USB Overdrive. Quote
0 Rony Rabijns Posted May 5, 2004 Posted May 5, 2004 ee Rony, jij leest manuals en support pagina's ... alleen als er problemen opduiken btw : ik heb nog niet getest met FM 7, ik had (heb) al een uninstall gedaan en de installer in een vuilbak hier iets verderop gekieperd. Quote
Question
RobinHood
Je kunt met het scroll wieltje op je muis door de records heen bladeren. Is er een manier binnen Filemaker om dit uit te zetten. Ik heb namelijk een knop [Vorige] en [Volgende] waar in bepaald word naar welke layout er gegaan moet worden.
Iemand een idee?
11 answers to this question
Recommended Posts