Jump to content
  • 0

Toetscommando voor hoofdwachtwoord onder OS-X classic

odeon

Question

Posted

Om een nog onbekende reden blijkt de option toets voor activering hoofdwachtwoord niet in de classic omgeving van OS-X te werken.

Al op div. websites gezocht.

Wie weet de oplossing ?

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb net het volgende getest :

FileMaker Pro 6.04 NL onder Classic, OSX 10.3.3

Alt (optie) indrukken bij openen beveiligd FM-bestand : werkt perfect !

FileMaker Pro 5.03 NL onder Classic, OSX 10.3.3

Alt (optie) indrukken bij openen beveiligd FM-bestand : werkt perfect !

Welke melding krijg jij dan ? Of wat gebeurt er ?

• 0
Posted

Gebruikte software

Filemaker 5.0, OS-X 10.3.2

Inloggen van werkstation op server. Hosts ....., ik kies dan het bestand "menu" mnet ondertussen de option ingedrukt.

Mijn venster voor hoofdwachtwoord komt niet te voorschijn.

Direct komt het normale wachtwoord scherm.

• 0
Posted

en wat is het verschil tussen die twee volgens jou ?

ik dacht dat er maar één wachtwoord-venster bestond !

• 0
Posted

Hoofdwachtwoord is voor administrator. Deze kan tijdens de dagelijkse beslommeringen scripts en layouts wijzigen en aanpassen. Velden helaas niet.

Activeren is noodzakelijk. via option toets krijgt administrator toegang tot de achterliggende scripts.

Het 2e wachtwoord / inlogvenster is voor alle gebruikers, "geen rechten voor wijzigingen". Zij hebben geen toegang tot scripts, laypouts, etc. ( alles is dichtgetimmerd). Alles werkt via scripts en buttons.

• 0
Posted
Hoofdwachtwoord is voor administrator. Deze kan tijdens de dagelijkse beslommeringen scripts en layouts wijzigen en aanpassen. Velden helaas niet.

Activeren is noodzakelijk. via option toets krijgt administrator toegang tot de achterliggende scripts.

dat begrijp ik

Het 2e wachtwoord / inlogvenster is voor alle gebruikers, "geen rechten voor wijzigingen". Zij hebben geen toegang tot scripts, laypouts, etc. ( alles is dichtgetimmerd). Alles werkt via scripts en buttons.

welke 2de wachtwoord/inlogvenster ? er is toch maar één inlogvenster per bestand wanneer je de optie-toets (shift voor windows) ingedrukt houdt ? zie bijlage.

In dit venster tik ik toch OF het masterpaswoord OF een gebruikerswachtwoord OF niets in ?

ZIjn wij misschien over twee totaal verschillende zaken bezig ?

inloggen.jpg.b9befae01aa4a929be3e513b812f27bc.jpg

• 0
Posted

master wachtwoord --- layout venster volgens menu filemaker

gebruikers wachtwoord --- eigen layout venster c.q. inlog venster. E.e.a. komt te voorschijn met het doorlopen van een opstart script.

PROBLEEM INMIDDELS OPGELOST. DAADWERKELIJK OORZAAK IS ONBEKEND.

het ging goed op :

- andere werkstations

- wanneer de data op het werkstations stond ( stand alone gebruik )

- wanneer de data op de server stond ( stand alone gebruik )

- ander option toets op toestsenbord.

het ging mis :

- bij gebruik linker option toets

Na wisseling toetsenbord, herstart, etc. en het weer gebruiken van het oude toetsenbord 2was alles goed.

Externe systeembeheerder geeft aan, stofje of bit / bytje stond verkeerd.

OPGELOST

• 0
Posted

Inloggen van werkstation op server. Hosts ....., ik kies dan het bestand "menu" mnet ondertussen de option ingedrukt.

Om een nog onbekende reden blijkt de option toets voor activering hoofdwachtwoord niet in de classic omgeving van OS-X te werken.

Volgende keer ga je toch wel eerst herstarten of een andere mac proberen neem ik aan. Ik vond dat als oplossing zo banaal (basaal) dat ik dat in eerste instantie niet durfde posten als antwoord.

Ben toch blij voor jou dat het opgelost is.

Ik ben ook opgelucht dat er geen 2 inlogvensters bestaan voor één bestand :wink:

• 0
Posted

Ik ben ook opgelucht dat er geen 2 inlogvensters bestaan voor één bestand :wink:

Natuurlijk niet: er zijn er drie (bij jou toch ook, hoop ik?).

• 0
Posted

Beste AvD en Rony Rabbijns,

Het mag dan wel zeer onlogisch en dom voor jullie overkomen, maar wij zetten geen probleem op Clarify, als meerder mensen (systeembeheerders) met kennis van FMP ( vanaf versie 4.0) en Mac (vanaf MacPlus) geen oplossing bieden wat doe je dan. Anderen raadplegen.

Herstarten, FMP opnieuw installeren, testen, nieuw OS-X, stekers in en uit, etc.(alle bekende trucs) was allemaal al geprobeerd. Het bood echter geen oplossing, vandaar onze oproep !

Het probleem was al ca. 2 weken oud voordat e.e.a. werd gepost bij Clarify.

Herstarten is ca. 20 keer gedaan in 14 dagen, van andere stations met OS-X proberen NATUURLIJK ook. Alles bood geen oplossing.

Wat ik niet in mijn eerdere antwoord heb vermeld is dat ook onze FMP-server, ook is herstart en de voorkeuren voor FMP-server opnieuw zijn aangemaakt. Voor de herstart stond alles nog wel goed, voorzover dit visueel zichtbaar is !

Rony, conclusies trekken op afstand is gemakkelijk, een oplossing vinden voor een vreemd probleem is zeer lastig als het alle logica te boven gaat.

Waarom werkt een software pakket altijd naar behoren, sommige dagen niet zoals normaal en plotseling na van alles te hebben geprobeerd, werkt ineens allkes wel weer.

Voortaan zal ik het probleem beter gaan omschrijven, maar vooral vertellen wat wel al is onderzocht, zodat ten onrechte gemaakte conclusies of reeds onderzichte zaken niet gepost behoeven te worden.

Einde verhaal

• 0
Posted
Rony, conclusies trekken op afstand is gemakkelijk

in het geval van Clarify kan het ook moeilijk anders.

Voortaan zal ik het probleem beter gaan omschrijven, maar vooral vertellen wat wel al is onderzocht, zodat ten onrechte gemaakte conclusies of reeds onderzichte zaken niet gepost behoeven te worden.

ik ben blij dat jij het zegt, want als ik dat schrijf kom het voor jou betweterig over. ik hoop dat deze thread door velen gelezen wordt. jouw conclusie zal onnodig gekrakeel vermijden.

Einde verhaal

eind goed, al goed

• 0
Posted
Rony, conclusies trekken op afstand is gemakkelijk

Odeon zal wel menen wat hij schrijft, maar, hoe oud ik ook ben (en dat is al wat...), mijn ervaring heeft me net het tegenovergestelde geleerd! Ik vind niets moeilijker dan conclusies trekken op afstand.

Dank, Sanne, voor je bijdragen!