Jump to content
  • 0

Spyware - Vragen bij Office 2003: Smart Tags

AvD

Question

Posted
... maar krijg nu irritante mailtjes over zaken waar ik geen boodschap aan heb.

Gisteren was ik een verslag aan het schrijven in Word 2003. Op een bepaald ogenblik tik ik een naam in. Meteen daarna krijg ik een popup window van Office Smart Tags: die meldde lakoniek dat hij zowel de naam als de persoon herkend had . Vroeg of ik er iets mee wilde: e-mail sturen? in Outlook-adreslijst opnemen? en nog wat van die dingen. Ik vond dat nogal vreemde bemoeizucht. Drie minuten later valt er een mailtje binnen van een bedrijf dat precies de business deed waarover ik het in mijn rapport had. Enkele minuten later nog eentje, en nog een, en nog een, zo een half uur aan een stuk. Allemaal precies gericht op het thema dat ik in mijn verslag behandelde en bovendien allemaal uit hetzelfde land, namelijk dat wat ik in mijn rapport vermeld had als een ideale business partner.

Ik moet toegeven - ik hoop dat FileManual niet meeleest - dat ik de handleiding van Office 2003 nog niet gelezen heb (hij leest wel mee, denk ik, want ik ruik kruitdampen :wink: ) en dat ik dus (nog) niet weet wat die Smart Tags precies zijn, wat ze allemaal doen enzovoort. Na die thread over "Kunnen ze hier binnenkijken?"* wordt dit toch wel straf (gehoord, jongens in Eindhoven? :wink: )

----------------------

* http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1168

16 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Ik zou je machine toch eens gaan checken op spyware. Volgens mij is dit geen standaard Office feature.

Koen

In (2003) Word staan ze default aan, in Office en Powerpoint staan ze default af.

Hier staat hoe je ze af moet zetten: http://dummies.com/WileyCDA/DummiesArticle/id-2208.html

Pas op, je kan er knappe dingen mee doen hé -dixit MSFT-, er is zelfs een Smart Tag SDK! Koen, het is gebaseerd op XML, dus dat kan je niet laten liggen. Ik zie jou al een smart tag in 1 op de 100 records steken in Filemaker: elke klik stuur een euro naar de rekening van de Koen ;-) En voor de echte liefhebbers: er zijn zelfs temporary smart tags. Tranen in mijn ogen, dit is weer MS entertainment van de bovenste plank.

Maar in Kasterlee staan al die dingen default aan denk ik. André is gewoon een shitmagneet: ergens in Oezbekistan is er een groepje hackers die hem hebben uitgekozen als proefkonijn, dat kan niet anders.

DF

• 0
Posted
Ik zou je machine toch eens gaan checken op spyware. Volgens mij is dit geen standaard Office feature.

Koen

In (2003) Word staan ze default aan, in Office en Powerpoint staan ze default af.

Hier staat hoe je ze af moet zetten: http://dummies.com/WileyCDA/DummiesArticle/id-2208.html

Pas op, je kan er knappe dingen mee doen hé -dixit MSFT-, er is zelfs een Smart Tag SDK! Koen, het is gebaseerd op XML, dus dat kan je niet laten liggen. Ik zie jou al een smart tag in 1 op de 100 records steken in Filemaker: elke klik stuur een euro naar de rekening van de Koen ;-) En voor de echte liefhebbers: er zijn zelfs temporary smart tags. Tranen in mijn ogen, dit is weer MS entertainment van de bovenste plank.

Maar in Kasterlee staan al die dingen default aan denk ik. André is gewoon een shitmagneet: ergens in Oezbekistan is er een groepje hackers die hem hebben uitgekozen als proefkonijn, dat kan niet anders.

DF

Bangelijk, dit relaas van de Foemper.

Leve de Mac ?

• 0
Posted

Koen

Helaas wel. Ik gebruik elke week minstens één keer Ad-Aware en Spybot. Ik heb gemerkt dat één enkel van die prgramma's niet volstaat. Mijn internet-instellingen staan zo scherp dat ik bijna niets zie; ook geen cookies tenzij voor enkele trusted sites en ga zo maar door.

Voor de rest: zie antwoorden hierboven. Het is dus echt.

By the way: kan iemand mij eens het verschil uitleggen tussen spyware van MS ingebouwd in Office en spyware van een of ander obscuur bedrijfje? :cry:

• 0
Posted

Voor ik ook maar gelijk wat installeer/gebruik, kijk ik even op

http://www.spywareguide.com/product_list_full.php

By the way: kan iemand mij eens het verschil uitleggen tussen spyware van MS ingebouwd in Office en spyware van een of ander obscuur bedrijfje?

Wat den Bill doet is waarschijnlijk goed voor 'zijn' klanten....

...als anderen hetzelfde doen ruikt dat naar illegaliteit....

denk ik..... :D

• 0
Posted

Mijn favoriete best practice: Outlook desinstalleren en iets anders gebruiken. Ooit al aan gedacht? Het is niet tegen de wet om iets anders dan MS te kopen hoor, het mag echt.

(en laat dit aub niet als een MS rant beschouwd worden.Ik weet het, er zijn belangrijker dingen in de wereld).

Een stereoketen JVC 45AB-t kost 495 euro bij de FNAC, 520 euro in de speciaalzaak, 490 bij BestSellers, en 535 in de Bijenkorf. Plots is er een winkel in Breda waar hij maar 355 kost. Alles is trouwens veel goedkoper daar. Wat doen de mensen? Als lemmingen lopen ze naar die winkel, en kopen hem leeg. Blijkt nadien dat het parallel-import was, geen garantie dus, en de helft van de toestellen was namaak, ze gaan na 6 maanden stuk. En dan maar jammeren.

Tja... hebben jullie nu medelijden met deze consumenten? Ik niet. En ook niet met hen die uuuuuuuuuuuuren productiviteit kwijt zijn, maar toch steeds weer naar de Microsoft-absinthe grijpen.

(/toch een beetje rant)

DF

• 0
Posted

Hé compadre De Foemper

Maar het is me niet duidelijk hoe je 'm moet gebruiken. Stel dat ik Office 2003 zou willen installeren (horresco referens, het is echt hypothetisch), waar op de site kan ik dan "eerst checken"? Of moet ik een nieuw brilleke kopen?

Nope, nada, no nuevo gafas, acaso portador....

Daarom

installeer/gebruik

Ik laat het programma lopen vanop de site zelf als ik iets (onbekends) heb geinstalleerd of vóór het eerste gebruik. Dat dingetje is up to date (of zou het toch moeten zijn) - http://www.spywareguide.com/txt_onlinescan.html -

Het verdwijnt gewoon als er niks is, her roert zich als er iets is....dan kun je nog beslissen wat je doet...

En het reageert ook op MS dingetjes indien zaakjes 'verkeerd' staan...

Het reageerde zelfs op den brol van Yahoo Messenger...

Maar ook een firewall goed instellen is soms al genoeg om te weten welke gegevens er 'ongeweten' buiten gaan, of welk programma 'kontakt' maakt....

• 0
Posted
(yadayadayada) Wat een manier om je weekend te beginnen :lol:;)

Hier enige troost voor André: hij is niet de enige.

Vandaag op BBC News:

The average computer is packed with hidden software that can secretly spy on online habits, a study has found.

The US net provider EarthLink said it uncovered an average of 28 spyware programs on each PC scanned during the first three months of the year.

The Spy Audit by EarthLink reflects the results of scans involving over one million computers between January and March.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/3633167.stm

• 0
Posted
Hier enige troost voor André: hij is niet de enige.

Mijne nenigen troost zal zijn da gij één fles Blin minder gaat krijgen, ja.

"Shit"... Hoe durft ie!

• 0
Posted

"Shit"... Hoe durft ie!

Hangt af van de context :

Zij : Kijk eens de sterrenhemel...hoe mooi...

Hij : Yep

Zij : ..en de maan, is dat niet romantisch..zo'n avond...

Hij : Yep

Zij : ...kun je nu echt niets warms en zacht zeggen...?

Hij : Shit....