miatch Posted April 16, 2004 Posted April 16, 2004 dit is meer vb syntax maar oke dit moet ik dus omgezet hebben in filemaker if afdelingletter = "i" then bron = "ingangcontrole" if afdelingletter = "p" then bron = "bewerking" wie kan dit omzetten naar een filemaker formule???? alvast bedankt mitch Quote
0 Dr_Flash Posted April 16, 2004 Posted April 16, 2004 Wat bedoel je met bron? Is dat een veld? Een tabel? Een relatie? Je zult echt wat meer informatie moeten geven over de context waarin je dit wilt gebruiken.... Quote
0 miatch Posted April 16, 2004 Author Posted April 16, 2004 bron en afdelingsletter zijn velden.... I is gewoon een ingevulde waarde, dus als I in et veld afdelingsletter staat moet in et veld bron invoercontrole komen te staan..... Quote
0 Dr_Flash Posted April 16, 2004 Posted April 16, 2004 Dan zou dat in FileMakertaal worden: Bron is een gecalculeerd veld met als specificatie CASE(Afdelingsletter="I"; "Ingangcontrole"; Afdelingsletter="P"; "Bewerking";"") Maar stond dat niet ook gewoon in de Help of in de handleiding? Quote
0 miatch Posted April 16, 2004 Author Posted April 16, 2004 naja bij bron staat hier al vanalles....maar als die daar voorkomen scheelt et typen....dus ik wou dit eigenlijk in een ander veld zetten als dat gaat Quote
0 JeanWM Posted April 16, 2004 Posted April 16, 2004 ... waarschijnlijk verkeerde instelling in FM... ...witte tekst op witte achtergrond.... Quote
0 Dr_Flash Posted April 16, 2004 Posted April 16, 2004 Ik begrijp er maar weinig van hoor... dus ik wou dit eigenlijk in een ander veld zetten Je bedoelt dat je de inhoud van het huidige veld Bron ongemoeid wilt laten? Dat kan, dan maak je gewoon een nieuw veld aan met een andere naam en de bovengenoemde definitie. Werk je al lang met FileMaker? Quote
0 miatch Posted April 16, 2004 Author Posted April 16, 2004 ownee he kan et zijn dat hij case niet kent??? dit is fm 2.0 Quote
0 miatch Posted April 16, 2004 Author Posted April 16, 2004 nee werk er net mee....stage hier ......moest aanpassingen doen in FM maarja zit allemaal dik moeilijk in mekaar zoals ze et hier hebben gedaan volgens mij Quote
0 Dr_Flash Posted April 16, 2004 Posted April 16, 2004 Aha dat verklaart een hoop. 2.0 mijn Hemeltje Geneste IF-statements, kon dat toen al wel? Ik ben zelf "geboren" met 4.1... Ik dacht dat er bijna niemand meer met iets ouders dan 5.5 werkte tegenwoordig, maar dat heb ik dus mis... Bron2 = IF(afdelingsletter="I"; "Ingangcontrole";IF(afdelingsletter="P"; "Bewerking";"")) Is de geneste IF-constructie die ik als alternatief voorstel...... Quote
0 miatch Posted April 16, 2004 Author Posted April 16, 2004 nou bedankt voor de forumule helaas werkt hij niet echt goed onder filemaker 2.0 .... maar nu heb ik wel weer een betere kijk op die formules..... die if functie bestaat wel...maar et veld bron wordt niet verandert..... wat haat ik stage toch Quote
0 Dr_Flash Posted April 16, 2004 Posted April 16, 2004 Ja dan kan ik je verder ook niet helpen ben ik bang. Maarreh.... FMP 2.0 is van September 1992.... misschien is upgraden toch niet zo'n heel gek idee.... Quote
0 Rony Rabijns Posted April 16, 2004 Posted April 16, 2004 ... waarschijnlijk verkeerde instelling in FM... ...witte tekst op witte achtergrond.... eerder een zwart gat denk ik .... tjonge jonge : FileMaker 2 ! waarschijnlijk ook nog Mac OS 7 of Win 3.1 Quote
0 Dr_Flash Posted April 16, 2004 Posted April 16, 2004 Is niet eens zo'n rare vraag eigenlijk: Zou IEMAND hier op Clarify nog een testmachine met FM2 kunnen inrichten?? Ik heb even gezocht, maar het is gewoon nergens te vinden Quote
0 AvD Posted April 16, 2004 Posted April 16, 2004 Is niet eens zo'n rare vraag eigenlijk: Zou IEMAND hier op Clarify nog een testmachine met FM2 kunnen inrichten?? Ik heb even gezocht, maar het is gewoon nergens te vinden Dat staat hier, kant en klaar, met DOS 6.2 en al: nog eentje, met grote floppy drive en een keidure Pharalon PhoneNet-kaart om connectie te maken met een antieke Mac. En rap dat dat machientje is, kun je niet geloven! Zonder al die zware Windows toeterbellen, enkele seconden en je bent in Word bezig. FileMaker is er dus nog in antieke glorie te bewonderen . Quote
0 JeanWM Posted April 17, 2004 Posted April 17, 2004 Dat staat hier, kant en klaar, met DOS 6.2 en al: Same thing here....alleen is het DrDos 5.... Met nog de 'echte' floppies... Het geheel wordt gestuurd vanuit een Quantum Bigfoot 5.25... ...en het werkt nog steeds.... Quote
0 Dr_Flash Posted April 17, 2004 Posted April 17, 2004 Ik ga maar weer gauw mijn klassiekers leren in het schaamte-hoekje Ben wel benieuwd naar wat daar allemaal mee kon en wat niet en zo AvD heb jij niet ergens een museumpje vol met allerlei werkende opstellingen van alle denkbare FMversies vanaf 1985? Ik vond onder meer dit lijstje. Quote
0 AvD Posted April 17, 2004 Posted April 17, 2004 AvD heb jij niet ergens een museumpje vol met allerlei werkende opstellingen Ja, in het hoekje dat je net niet ziet op de foto staat nog de eerste Atari STf 1040 met externe hard disk van 20 Mb (is slechts half vol...). Werkt nog perfect. Daarnaast een Star matrix printer SG10. Werkt eveneens nog perfect. Gaat met Signum 24 keer over één lijn en print op die manier alsof het gedrukt is, en dat met naaldjes! FileMaker-opstellingen zijn er ook nog, allemaal vanaf versie 2.01, onmiddellijk werkend. Ik ben nog eens gaan kijken naar die 2.01 en vond meteen een schitterende demofile over Belgische postcode-problemen, ondertekend door een toen al tamelijk bekende heer: ons aller Peter Wagemans!! Zouden we geen wassen beeld van hem in dit museum kunnen zetten? Lijkt me een prachtig idee! Quote
0 JeanWM Posted April 17, 2004 Posted April 17, 2004 .... vond meteen een schitterende demofile over Belgische postcode-problemen .... kunnen wij die nu nog gebruiken ? ... wassen beeld.... ....fotogallery in FM-bestandje zou misschien beter zijn.... ... kwestie van in de sfeer te blijven... Quote
0 AvD Posted April 17, 2004 Posted April 17, 2004 .... vond meteen een schitterende demofile over Belgische postcode-problemen .... kunnen wij die nu nog gebruiken ? Ik denk het wel, maar ondertussen zullen we dat allemaal toch al wel lang in gebruik hebben: het ding zoekt in een postcodebestand alle gemeentenamen die overeenkomen met een gevraagde postcode, zodat je daarna kan kiezen welke gemeente je wil overnemen in je bestand. Je tikt bijvoorbeeld 2460 in en krijgt de keuze tussen Kasterlee, Lichtaart en Tielen. Je klikt dan op één van die gemeentenamen en die wordt dan gekopieerd naar je bestand waar je de postcode al ingetikt had. Dat dingetje maakte in de tijd furore! Quote
Question
miatch
dit is meer vb syntax maar oke dit moet ik dus omgezet hebben in filemaker
if afdelingletter = "i" then bron = "ingangcontrole"
if afdelingletter = "p" then bron = "bewerking"
wie kan dit omzetten naar een filemaker formule????
alvast bedankt
mitch
19 answers to this question
Recommended Posts