Jump to content
  • 0

copy / Paste

Tjico30

Question

Posted

Waarom lukt het niet om iets te kopieren in van een veld in de browse mode en die weer te plakken in een veld in de "find" mode ?

Het lijkt net als of hij helemaal niets kopieerd.

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dat lukt normaal wel, dus doe je iets op een verkeerde manier.

Heb je toegang tot die velden?

Komt het veldtype overeen in Browse en in Find Mode?

• 0
Posted

Het wordt ook gedaan vanuit een script (was ik vergeten te vermelden)

Enter browse mode.

Copy "(veld naam) X""

Enter find mode

Paste "(veld naam) Y"

• 0
Posted
Het wordt ook gedaan vanuit een script (was ik vergeten te vermelden)

Enter browse mode.

Copy "(veld naam) X""

Enter find mode

Paste "(veld naam) Y"

Tjico,

waarschijnlijk sta je op de verkeerde layout als het script start.

de "Copy en Paste"-techniek in een zoekopdracht werkt alleen als de velden ook daadwerkelijk op de "actuele" layout staan. Begin je script daarom voor alle zekerheid altijd met een GoToLayout(naam van je layout) en sluit het script af met GoToLayout(Original)

Maar Clarify zou Clarify niet zijn als er geen betere oplossingen aangedragen zouden worden :

Dr_Flash zijn oplossing haalt de meeste voorkeurstemmen. Als je de copy-paste kan vervangen door een SetField, vooral doen dan !

• 0
Posted
Enter Find mode

Set Field [Veld Y; Veld X]

Perform find

Flash, heb je het wel uitgeprobeerd voordat dit fijne advies uit je pen vloeide?

Als ik mij verplaats in de schoenen van Tjico, dan sta ik op een gegeven moment in blader-modus. Daar staat een veld (X) met een waarde erin. Die waarde wil ik gebruiken om op te zoeken in een ander veld (Y).

Als je in die status het script uitvoert wat jij hier voorstelt, dan heb je in Zoek-modus never-nooit de waarde van veld X. In Zoek-modus is veld X namelijk leeg. De zoek-opdracht die je dan uitvoert (de 'lege' inhoud van veld X in veld Y zetten) zal je dus een foutmelding opleveren.

Het instellen van veld Y met de waarde van veld X in zoekmodes via de set-field-stap lukt je alleen als veld X een global-veld is: alleen een globalveld blijft ook in zoek-modus gevuld met zijn of haar waarde.

In zoek-modus zijn gewone velden !

• 0
Posted
Enter Find mode

Set Field [Veld Y; Veld X]

Perform find

Flash, heb je het wel uitgeprobeerd voordat dit fijne advies uit je pen vloeide?

Als ik mij verplaats in de schoenen van Tjico, dan sta ik op een gegeven moment in blader-modus. Daar staat een veld (X) met een waarde erin. Die waarde wil ik gebruiken om op te zoeken in een ander veld (Y).

Als je in die status het script uitvoert wat jij hier voorstelt, dan heb je in Zoek-modus never-nooit de waarde van veld X. In Zoek-modus is veld X namelijk leeg. De zoek-opdracht die je dan uitvoert (de 'lege' inhoud van veld X in veld Y zetten) zal je dus een foutmelding opleveren.

Het instellen van veld Y met de waarde van veld X in zoekmodes via de set-field-stap lukt je alleen als veld X een global-veld is: alleen een globalveld blijft ook in zoek-modus gevuld met zijn of haar waarde.

In zoek-modus zijn gewone velden !

en toch blijft Dr_Flash's tip in al zijn onvolkomendheden, een goede tip :idea:

(maar het is er aan te zien dat Sanne uitgerust is, ze is goed wakker :wink: )

• 0
Posted

Sanne.... :( Ik had eerst al een heel relaas in zitten kloppen over een parkeerglobaaltje, en vlak voordat ik op Alt+S wilde drukken maakte ik alsnog de door jou gecorrigeerde denkfout.....

Ooit komt het goed met me, heus ;)