Jump to content
  • 0

Gegevens overbrengen van FileMaker naar Access

Flurk

Question

Posted

Ik heb een database in Filemaker met tekstgevens, getallen, data, enz.... die ik moet doorgeven aan iemand om te importeren in Microsoft Access. Wat is de beste methode om dit te doen?

Groeten van

Flurk

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

....die ik moet doorgeven aan iemand....

Wat is de beste methode om dit te doen?

1) Die 'iemand' ook FM laten gebruiken..... :lol:

2) De gegevens van FM in een voor Access leesbare vorm exporteren/save as...

• 0
Posted

Er is geen echt beste methode alles hangt een beetje af van de situatie. Enkele mogelijheden:

- regelmatige exports (vb tab)

- regelmatig via ODBC data in acces pompen

Alles hangt van de toepassing af, de netwerk infrastructuur, de beveiliging, hoe vaak moet er geupdate worden, ...

Koen

• 0
Posted

Zeg Flurk, is het een eenmalige uitwisseling van gegevens of moet er regelmatig uitgewisseld worden?

Oh ja: containervelden laten zich niet exporteren uit FileMaker Pro 6 ... :!:

• 0
Posted

Flurk, in het kader van het effectiviteitsonderzoek: kun je nog even hier melden of je er al uit bent gekomen en zo ja: welke methode je dan als oplossing gekozen hebt?

• 0
Posted

Dag Sanne.

Ik heb de raad van Dr. Flash opgevolgd: d.w.z. exporteren via dBase iV en dan importeren in access (via Virtual PC op Mac) en dat lukt perfect.

Maar nadien er nog iets mee doen in access is andere koek.

Voor een leek in access als ik is het alles behalve gemakkelijk deze gegevens te verwerken zoals in FileMaker. Begin maar te zoeken hoe je een rapport moet maken. Zonder begeleiding of een goed boek is het onbegonnen werk.

In ieder geval ik ben toch geholpen en kan ik mijn database doormailen naar mijn kennis die er wel iets kan mee doen in access.

Groeten van

Flurk

• 0
Posted

Flurk, fijn om te horen dat het aanvankelijke plan natuurlijk gelukt is. En dat nog wel door een opmerking van Flash: dat zal Flash uitermate fijn vinden om te horen :P

En, we weten het allemaal, dit is een FileMaker Forum. Dus mijn handjes jeuken om het volgende te melden:

• FMmPro Migrator for Windows promises automated Microsoft Access database migration to FileMaker Pro 7.

• It performs a real-time query of the Access database structure, then creates SQL commands to re-create each of the Access tables in FileMaker Pro 7.

• Then, FMPro Migrator transfers the data in each of the Access database tables to FileMaker Pro 7 via network connection.

http://www.fmpromigrator.com/products/fmpro_migrator/fmpro_migrator_features_benefits.html#access_to_fmpro