Jump to content
  • 0

Multiple MySQL statements in Filemaker

PantaRhei

Question

Posted

Dag,

ik probeer al een tijdje om met Filemaker gegevens te wisselen met een MySQL database. In Filemaker maak ik hiervoor sql scripts.

Telkens ik meerdere sql statements in één script wil uitvoeren, bijvoorbeeld INSERT INTO TABLE1 ...VALUES (...); INSERT INTO enzovoort, krijg ik een foutbericht.

Als ik dan de verschillende queries( sql statements) afzonderlijk uitvoer, gaat alles goed.

Ik denk dat Filemaker stopt na de eerst puntkomma.

Heeft iemand hetzelfde probleem?

Koen

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hier volgt ie dan:

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-3.23.58] You have an error in your SQL syntax near '; insert into table 2...enzovoort...at line 1[-1]

De volledige syntax is de volgende:

INSERT INTO table1 (col1,col2) VALUES ('waarde1', 'waarde2');

INSERT INTO table2 (col3,col4) VALUES ('waarde3', 'waarde4');

Koen.

• 0
Posted

Hallo,

ik probeer mijn vraag wat te verduidelijken. Als je een SQL opdracht in Filemaker opstuurt naar de SQL server, wordt de verbinding met de database gesloten na de eerste puntkomma.

Met PHP bijvoorbeeld kan je een verbinding openhouden en dus verschillende SQL queries tijdens dezelfde verbinden uitvoeren.

Het zou wenselijk zijn mocht er in Filemaker een instelling zijn die je toelaat de verbinding met de SQL server open te houden tot na een CLOSE opdracht.

Koen.

• 0
Posted

Hallo allemaal,

ik heb de plugin gedownload maar nog niet getest, de ontwikkeling ligt momenteel even stil. Ondertussen heb ik een eMac aangeschaft en moet vaststellen dat filemaker in mac-omgeving interessanter is.

In WORD kan je filemaker zonder omweg als bron definiëren voor bijvoorbeeld mailmerge.

Van zodra ik resultaat heb met de sql-plugin, mogen julie van mij een rapportje verwachten.

Intussen beste groeten,

Koen

• 0
Posted

Nog even samegevat: het was mijn doel om via Filemaker verbinding te maken met een externe MySQL server en verschillende queries te kunnen uitvoeren met één en dezelfde verbinding, en in het bijzonder gebruik te maken van de Last_insert_id() functie. Mijn computer is een eMac.

De PDM plugin downloaden en configureren was geen probleem. (by the way Profdata maakt ook SERVOY) Wat wel vrij complex was is de configuratie van de ODBC of JDBC connector. ODBC op de MIC is een makkie, op de MAC...pfffff.

Goed, ik heb dan JDBC genomen en de voorbeeldatabase van de plugin geopend. Zonder registratie ($25) stopt de werking van de plugin na 45 minuten. Ik heb verbinding met de MySQL kunnen maken en enkele queries met succes uitgevoerd.

Nu, wat ik nog moet testen is de SQL-executeFile functie. Die laat namelijk toe om een sql script te laten uitvoeren in de MySQL. Als dat werkt, dan is mijn doel bereikt.

Ik laat het weten,

Koen