Jump to content
  • 0

Vensters in X en XP

Bonte

Question

Posted

Ik werk in osX en ben nu een beetje aan het oefenen met vensterformaten.

In osX kun je 2-3 of meer vensters oproepen, perfect positioneren en die staan mooi los op het scherm waar je ze wil hebben. In Windows met FM6 heb je nog een extra achtergrond venster, hoe is dit nu geregeld in de 7 ? In de screenshots zie ik het niet en als er ook een achtergrondvenster is hoe werkt dat dan samen met de verschillende voorgrond vensters?

Zijn er, buiten de kiosk modus, nog extra venster mogelijkheden in de Developper editie?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
In osX kun je 2-3 of meer vensters oproepen, perfect positioneren en die staan mooi los op het scherm waar je ze wil hebben.

Met "op het scherm" bedoel je "met de dekstop als achtergrond". Dat is inderdaad typisch Mac. Op Windows werkt dat NOOIT zo (zie verder).

In Windows met FM6 heb je nog een extra achtergrond venster, hoe is dit nu geregeld in de 7 ?

Dat "extra achtergrondvenster", zoals je dat noemt, heet in Windows het programma-venster. Voor zover ik weet, is er dat altijd: een programma draait steeds IN een programmavenster. Binnen dat venster kan je dan weer vensters hebben. De enige vensters die op een nog lager niveau kan hebben, zijn de dialoogpanelen die het programma oproept. FileMaker 7 gedraagt zich hier niet anders dan in elke Windows-omgeving.

• 0
Posted

Dus als je mooi 2 vensters naast elkaar positioneerd blijft het programmavenster daarachter staan. Hoe kun je die dan op het juiste formaat krijgen?

• 0
Posted
Dus als je mooi 2 vensters naast elkaar positioneerd blijft het programmavenster daarachter staan. Hoe kun je die dan op het juiste formaat krijgen?

Dat is een default-instelling die Windows bijhoudt voor elk programma.

• 0
Posted
Dat is een default-instelling die Windows bijhoudt voor elk programma.

Jammer jammer, moet ik nu terug alles in 1 hoofdvenster 'layouten'.

Vind het toch vreemd dat je een venster tot op de pixel kan plaatsen in zo'n hoofdvenster. Ik zal het toch eens een pc moeten zoeken, bedankt voor de info.