Jump to content
  • 0

Het huidige geselecteerde record

Bonte

Question

Posted

Nog een vraagje, nu we toch bezig zijn. In de 6 is het volgende niet gelukt maar misschien kan het nu wel.

Ik vind die lijst weergave redelijk onduidelijk met enkel dat zwart lijntje aan de linkerkant. Nu wil ik een mooi achtergrondkleurtje geven aan het huidige geselecteerde record. Met een script lukt me dat wel natuurlijk maar ik zou het graag werkende krijgen enkel met een paar berekende velden.

Dus als ik op een bepaald record in de lijst sta moet een berekend veld dit kunnen zien en een resultaat geven. Ik heb dit al geprobeerd met een berekend globaal die de ID afleest van het record maar dit lukt niet.

Tips?

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Dus als ik op een bepaald record in de lijst sta moet een berekend veld dit kunnen zien en een resultaat geven. Ik heb dit al geprobeerd met een berekend globaal die de ID afleest van het record maar dit lukt niet.

ik heb het niet zo snel getest maar volgens mij is je redenering wel juist.

daarom :

is je calculatie UNSTORED ?

• 0
Posted

Het is een globaal dus de berekening kan niet stored of unstored zijn, hij toont gewoon het hoogste nummer en niet het nummer van het huidige record. Get(recordID) en get(recordnumber) werken beiden niet.

Dit tip voor een gekleurd veld gebruik ik regelmatig maar die kan ik hiervoor niet bezigen. Het lijkt me onmogelijk om te zien welk record geselecteerd is zonder dit met een script-knop te doen. :(

• 0
Posted
Het is een globaal dus de berekening kan niet stored of unstored zijn, hij toont gewoon het hoogste nummer en niet het nummer van het huidige record. Get(recordID) en get(recordnumber) werken beiden niet.

Dit tip voor een gekleurd veld gebruik ik regelmatig maar die kan ik hiervoor niet bezigen. Het lijkt me onmogelijk om te zien welk record geselecteerd is zonder dit met een script-knop te doen. :(

via de Get-funkties en een script lukt het inderdaad om een lijn te "highlighten", maar als je dan gaat bladeren via het "boek", volgt je "higlight" niet mee.

Overigens is het vreemd dat je onder het boek wel de waarde (pointer) ziet veranderen als je naar links of rechts bladert, maar dat er geen GET-funktie is om die waarde uit te lezen. Zeer vreemd ! Tekortkoming ? Hallo featurelist 8 !

• 0
Posted

Jammer hé, met een "current record" ofzo zou je heel leuke dingen kunnen doen :(

Niet alles kommer en kwel natuurlijk, ben nu aan het spelen met de 7 en tis echte fun :) Ben ik nu een nerd? :oops:

• 0
Posted
Jammer hé, met een "current record" ofzo zou je heel leuke dingen kunnen doen :(

Niet alles kommer en kwel natuurlijk, ben nu aan het spelen met de 7 en tis echte fun :) Ben ik nu een nerd? :oops:

Nou laat ik het zo stellen, het zou inderdaad erg mooi wezen, maar ik wil er niet een workaround voor inelkaar hoeven timmeren ;) Dat zou onnodige ballast aan mijn solutions zijn lijkt me. Maar als er een directe functie voor zou bestaan, dan graag :D

• 0
Posted

Het is in FileMaker Pro 7 wel mogelijk om in lijst-view de body's van de diverse records om-en-om van kleur te laten veranderen.

Wij kennen dit gedrag al van een portal, waar je kunt aangeven of je de getoonde portaalregels van verschillende achtergrondkleuren wilt voorzien.

Vanaf FMP7 is het mogelijk om via:

Layout > dubbelklik tag Body > optie: Alternate background fill

de BODY wisselende achtergrondkleuren te geven.

off topic>

• 0
Posted

Door te spreken van portaal kleurtjes heb ik nu toch een halve oplossing gevonden. Via een id-relatie met zichzelf kan ik een portalrow in de achtergrond plaatsen. Die is wel selecteerbaar al was dit in de 6 op PC wel heel lelijk, zal het nu eens moeten bekijken.

Ook te bezien hoe gerelateerde velden in zo'n portal zich zullen gedragen maar ik denk niet anders dan normaal.

Laat maar, het gaat ook niet mee met het bladeren. Ik zal er wel mee leren leven :roll: