Jump to content
  • 0

Crashing onder windows XP met FM6

EasyKoen

Question

Posted

Ik heb het volgende raar fenomeen voor:

Een vrij omvangrijke filemaker oplossing draait in een multi-useromgeving (20gebruikers) in een gemengde omgeving Mac OSX,OS9,Windows2000 en XP.

Server 5.5 draait op een NT.

Alles werkt bij iedereen naar behoren, behalve op één station: Windows XP. Daar krijgen we op "regelmatige" tijdstippen een crash op steeds hetzelfde script. Terwijl op andere stations dit zelfde script geen problemen geeft (ook op andere XP stations geen probleem). Na een herstart, werkt alles weer OK.

Foutmelding :

Error in file "unknown"

This file is damaged. Click continue to continue using the file or click Exit to exit Filemaker...

Wat je ook aanklikt, filemaker quits en de PC zit volledig vast. Na herstart werkt datzelfde script terug ok...

Vermoedelijk zit het probleem ergens op het werkstation, maar waar?

Heeft iemand een idee?

Koen

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Één van de mogelijke oorzaken is een te volle Temp-directory in Windows: in principe is die, vlak na het opstarten, zo goed als leeg: bestanden worden opgeruimd bij het afsluiten van de computer. Bij crashes is dat niet het geval, en raakt het ding overvol. Ik heb er al gevonden met meer dan duizend files... De regel is dat je vanaf ca. 100 files problemen kunt verwachten.

HTH

• 0
Posted
Alles werkt bij iedereen naar behoren, behalve op één station: Windows XP.

En dit is het enige werkstation met XP? Of zijn er meer werkstations met XP die NIET dezelfde symptomen vertonen?

• 0
Posted

Wat zijn we weer snel vandaag!

Sanne,

Op andere XP stations geen problemen... Deze zijn ook wel iets performanter.

André,

Zou best kunnen, want er draaien ook nog vrij veel andere apps. (mail, explorer, word excell, terminal services...) Mogelijks ligt het wel gewoon aan de kracht én geheugen van het toestel.

Het is alleen raar dat FileMaker zo'n bizarre foutmelding geeft.

• 0
Posted
Het is alleen raar dat FileMaker zo'n bizarre foutmelding geeft.

Dat is nu net de specifieke foutmelding die je in dat geval krijgt. Tekstueel slaat ze natuurlijk nergens op, daarin heb je gelijk. Er is er nog eentje: "FileMaker is unable to write to the disk..." of ongeveer zoiets. Ook in dat geval heeft de keuze tussen OK, Cancel en Continue geen enkel effect buiten het feit dat je "d'r uit vliegt".

• 0
Posted
Wat zijn we weer snel vandaag!

Jep, dat is de kracht van Clarify.net. Grrrrr.

Op andere XP stations geen problemen... Deze zijn ook wel iets performanter. Het is alleen raar dat FileMaker zo'n bizarre foutmelding geeft.

Mmmm, lijkt mij dat FileMaker hooguit de "messenger" is van ander slecht nieuws, dus: Don't shoot the messenger.

Maar hee, eigenlijk moet ik me hier helemaal niet mee bemoeien, want ik werk praktisch uitsluitend op Mac . Ik ga toch maar weer even in een stil hoekje zitten.

• 0
Posted

Wat bedoel je met in de gaten houden? Ga gewoon eens kijken hoeveel erin zitten. Herstart je machine, kijk daarna nog eens, en als er dan nog zijn buiten de webpoolfile, dan trash je die allemaal.

• 0
Posted

André,

Wat ik eigenlijk bedoel javascript:emoticon(':wink:') dat ik dit doorgeef aan een collega's die veel meer afweet van windows dan mezelf.

Ik ben, net zoals Sanne, meer een Macgebruiker.

:wink:

Koen

• 0
Posted

Goed dat het opgelost is.

Straf dat dat nergens in de trouble shooting staat.

Nog gelukkig dat er zoiets is als Clarify.

Natuurllijk: "Eigen lof stinkt", maar "Goede wijn prijst zichzelf". :wink: