Konkel Noen Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 FileMaker Pro 1.0v2 uit 1991 (geen wonder dat we oud worden...) 't werkt zelfs in Classic op OS 10.3.3 fantastisch ! P.S.: ik was eigenlijk op zoek naar al even voorhistorische drivers voor een Farallon netwerkkaart. Quote
AvD Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 P.S.: ik was eigenlijk op zoek naar al even voorhistorische drivers voor een Farallon netwerkkaart. En heb je die gevonden? Want hier moet nog zoiets liggen, uiteraard in de originele doos. De Windows-machine van de andere kant staat hier trouwens nog in bedrijf, zelfs met nog werkende PhoneNet-card! Quote
Konkel Noen Posted April 22, 2004 Author Posted April 22, 2004 Nee, niet meer gevonden. Mocht je even willen zien, 't is voor een ex-collega. maar voorzichtjes voor je luchtwegen als je er het stof van blaast. Alvast dank. Quote
Peter Wagemans Posted April 23, 2004 Posted April 23, 2004 Vond nog een paar oude phonenet disketjes. Misschien werken ze nog voor jou. http://www.clarify.net/downloads/PhoneNet1.zip http://www.clarify.net/downloads/PhoneNet2.zip Quote
Peter Wagemans Posted April 23, 2004 Posted April 23, 2004 Verdomme. Toen ik op zolder aan het zoeken was naar die Farallon disketjes, stuit ik op: a. 2 sets FileMaker Plus disketjes b. mijn eerste "public development" nl. de Ingram Price List van 1990, gemaakt in FileMaker Pro 1.0 Die #?$% usb floppy drive die ik hier bezig kan echter die 800 K floppies niet gelezen krijgen, anders had ik lekker illegaal de eerste FileMaker versie gepost die Europa ooit gezien heeft. Quote
Sanne Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 (edited) Mmmm, ik ben bang dat ik die versie ook nog in mijn archief heb zitten ... En verdomd, draait nog onder OS X 10.3: Dat vreselijk drollerige statuspaneeltje aan de linkerkant. En hij is hier te vinden ... Edited April 28, 2004 by Guest Quote
AvD Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 Ben je zeker dat je Zip-bestandje in orde is? Klik het eens open en kijk eens naar de compressie ratio Quote
Sanne Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 Klopt, ik heb wat opties geëxplodeerd: de enige manier waarop ik het bestand onbeschadigd kan zippen is wanneer ik er het eerst een .sit van maak. Dus nu is het een zip-bestand met een sit-bestand waarin een mapje met een Mac-programma zit. Mac-software-only ! Quote
Peter Wagemans Posted May 2, 2004 Posted May 2, 2004 Ha Sanne heeft haar versie aan de praat gekregen. Dus ik vanmorgen ook een keertje geprobeerd om de stoffige FileMaker Plus disketjes aan de praat te krijgen. Vroeger had ik op zolder 16 Mac Plusjes staan (die kwamen van de VTB-VAB toen ze op windows overschakelden), maar die heb ik op mijn beurt cadeau gedaan aan Carl Vossen. Gelukkig nog 1 SE/30 gehouden, op system 7 kon die echter geen 400 KB floppies lezen. System 6 floppietje gevonden, ermee opgestart, gekopieerd naar de HD, geblessed, we zijn er bijna... OK, kan nu de 400 KB floppy lezen. Naar de HD gekopieerd, naar een 1,4MB floppy gekopieerd, klaar. Inderdaad, hij werkt nog steeds prima op OS X 10.3 ! kijk maar hier. Mijn bijdrage om toch nog op je gemak te kunnen lezen wat daar voorbijvliegt... Hehe, de mijne is een 2.0 versie, Sanne... De oude MacD product catalogs vond ik ook terug. De januari '91 was reeds gemaakt in FileMaker Pro 1.0. Hoe die er uit ziet kan je hier zien. Toen de ik de '90 versie maakte had ik nog geen kleuren Mac en FileMaker II, en dat zag er nogal knullig uit, pas later besefte ik ook dat je kleurenpicts kon plakken in FileMaker II layouts, maar toen had ik al een beta versie van Pro 1.0, en daar had je al die mooie kleurenpalletjes om mee te spelen... Hier ook wat screen dumps van hoe het er in "ScriptMaker" toen aan toe ging.. Je kon toen nog niet heel creatief zijn met FileMaker. Wat was iedereen blij toen FileMaker Pro 2.0 op de proppen kwam met scriptstappen. Quote
Sanne Posted May 2, 2004 Posted May 2, 2004 Gaaf Peter! Wat vliegt de tijd toch als je plezier hebt: alsof ik er vorige week nog mee werkte ... Hoe heb je die movietjes gemaakt? Quote
Peter Wagemans Posted May 4, 2004 Posted May 4, 2004 De movietjes zijn gemaakt met Snapz Pro. Heb dit tooltje van nonkel Frank gekregen om onze software mee te documenteren. Helemaal cool: ik start een terminal sessie vanop mijn Macje naar een PC, en maak zo de quicktime movietjes... werkt prima. Quote
Henk R Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Ik heb in het verleden een CD gebrand met diverse programmas, Altijd handiger dan die floppy's en je weet maar nooit wat je nog eens nodig hebt. Op een van deze Cd's staat nog Filemaker II (388KB). Ook deze start nog op in classic onder 10.2.8. Ik heb verder geen database meer die draait onder Filemaker II dus hoe stabiel dit is weet ik niet maaaar .... ook dat start nog op Voordat wij begonnen met Filemaker II (net voor mijn tijd) gebruikte wij Microsoft File Ook dat programma staat op deze cd maar daar zit weinig leven meer in Quote
Recommended Posts