Ga naar inhoud

Hoe laat is het?


Sanne

Aanbevolen berichten

8O

 

Die t is verkeerdt Rony, de d verderop trouwens ook :lol:

 

Het is allemaal begonnen - ik herinner het me noch goet - toen een aantal mensen hier DDT als okselpoeder zijn gaan gebruiken. Sindsdien is het nooit meer goet gekomen. Dat de klok verkeert staat is eigenlijk het minste van mijn zorgen, als de t's en de d's maar goet zijn!

De klok kan de pod op (Ipod?).

 

Met vriendelijke groeten

 

AvT

Link naar reactie

Dames en heren,

De systeemklok is bijgesteld, we liepen 17 minuten achter. Om 1 of andere reden synct de Redhat server niet met de NTP server, wel als ik'm forceer. Als ik eens veel tijd heb, kijk ik het na.

Wat dat uur extra betreft, dat heeft iets te maken met de manier dat de mensen van phpBB omspringen met tijden. Het forum staat op GMT + 2, maar bijna elke gebruiker staat in haar/zijn profiel op GMT + 1.

M.a.w. je hebt gedeeltelijk zelf in de hand hoe laat het is.

Link naar reactie
Het forum staat op GMT + 2, maar bijna elke gebruiker staat in haar/zijn profiel op GMT + 1.

Men zegt mij hier dat de "enige" correcte instelling zou moeten zijn - tenminste indien die mogelijk is - : GMT + 1 en Zomertijd ON. Als er geen zomertijd-instelling is, dan moeten we dat afwijkend uur incalculeren in de GMT plus-setting, dus plus 2 zoals de Admin zegt.

Ik hoop dat Sanne nu gerust kan slapen...

Link naar reactie

OK, nu freak ik dus helemaal uit mijn bolletje.

 

Ik ben inmiddels verhuisd naar Cairo, Helsinki, Kaliningrad en South Africa, en blijkt vervolgens dat ALLE tijden van AL mijn postings zijn VERANDERD! NEE, nog erger: ALLE tijden van ALLE postings van IEDEREEN zijn veranderd!!

 

Ik geloof dat ik even moet gaan liggen :(

Link naar reactie

...en nu....

 

gisteren was het 'hier' maandag 26 april...

Gemakkelijk voor mij...ik heb maar te zien welke berichten er op '27' april op het forum bij kwamen om 'up to date' te zijn....

 

Nu blijkt alles na 1 nachtje op 26 april te staan ? Waar is 27 naar toe ?

 

Tweede vreemde zaak, bij het 'schrijven' van een bericht wordt mijn Num Lock steeds uitgschakeld op het ogenblik dat ik een beweging maak met de muis.... 8O:twisted:

Heb dat niet voor in andere programma's....

 

Of is het omdat ik hier wat lager hang op de wereldbol.... 8O

Link naar reactie

Gelukkig is er de cafétoog voor cafépraat.

We gaan naar de 10 000 postings toe. Daar mogen we trots op zijn. Het zou natuurlijk de stralenkrans rond Clarify nog meer doen schitteren als dat allemaal nuttige tips en knappe oplossingen waren. Hoe zouden we hier procentueel scoren?

Elk knap antwoord is gelukkig een stap in de goede richting. Elk (repetititief) gezwam gaat natuurlijk x maal in de andere richting. Ik zou dit niet schrijven als ik geen negatieve reactie had gekregen van iemande die - om raad vragend - door mij naar Clarify was doorgestuurd. Die was midden in het klokgezwam terechtgekomen :cry::oops::cry:

Link naar reactie

Maar het klokgepraat staat toch in het Café? En daar hoort het toch ook thuis?

 

Is het niet eerder dat personen die daar negatief over zijn, gewoon nog niet zo bekend zijn met het fenomeen Forum?

 

Wat we ook kunnen overwegen is op de voorpagina het Café niet bovenaan als 1e forum te vermelden, maar - wat mij betreft - onderaan. Omdat, laten we eerlijk zijn, het café-gezwam minder belangrijk is dan het forum Vraag & Antwoord.

Link naar reactie
Gelukkig is er de cafétoog voor cafépraat.

Elk (repetititief) gezwam gaat natuurlijk x maal in de andere richting. Ik zou dit niet schrijven als ik geen negatieve reactie had gekregen van iemande die - om raad vragend - door mij naar Clarify was doorgestuurd. Die was midden in het klokgezwam terechtgekomen

 

Ik denk dat ik mij niet (teveel) schuldig maak aan het 'score-opkrikken'....

Waar ik hier nu zit zijn 'internetforums' zowat het enige contact met de mijn 'vorige wereld'...

En om contact te krijgen dien ik hier eerst een 'lijn' aan te vragen...

Begrijp je dat, als ik iets 'vreemds' tegenkom, ik wil weten of het probleem 'hier' zit, dan wel ergens anders....

Voor mij is dit forum momenteel het enige om mijn 'vadertaal' te spreken/lezen... :(

Link naar reactie

Om alle misverstanden te voorkomen: ik had niet gedacht dat iemand ooit iets negatiefs over Clarify zou zeggen, en toch is dat gebeurd. En eigenlijk wat overbodig, volgens mij, maar ja... :cry: . Letterlijk wat ik te horen kreeg: "Nogal wat prietpraat en x-aantal opeenvolgende postings die eigenlijk, gezien de tussentijden, beter in één enkele hadden gestaan". Ik heb daarop geantwoord dat ze - Ach, ja... - daar maar overheen moesten lezen. Waarop dan weer het antwoord kwam: "Zijn daar dan geen moderators voor?". Ik: "Euh, moderators?" En hij dan weer: "Moet ik echt zoveel scrollen en lezen om tussen al die onzin het antwoord op mijn vraag te vinden?". We kunnen er ons natuurlijk vanaf maken door te zeggen: "Ach, die man is een zuurpruim", of beter nog: "Die verstaat niets van de forumcultuur".

Dat idee om het café onderaan te zetten is niet slecht, maar het hoeft niet echt. Iedereen weet wel waartoe zo'n instelling dient.

Link naar reactie

Het is mij ook wel eens opgevallen dat mensen hier een vraag stellen in de veronderstelling dat zij het hier met een "professionele" club te maken te hebben.

 

Maar ik ben toch correct in de veronderstelling dat wij hier allemaal vrijwilligers zijn?

 

En dat informatie die wordt aangeboden niet alleen als vrijblijvend moet worden beoordeeld, maar ook in het licht van de vrijwillige bijdrage moet worden gezien?

 

Ik heb allang gemerkt dat ik niet altijd kan voldoen aan de verwachtingen die anderen van mij hebben, simpelweg omdat de verwachting niet realisties is.

 

Ik meen dus ook dat het niet realisties is van de persoon waarover jij spreekt, AvD, om te verwachten dat op een GRATIS forum, waar GRATIS mensen mee willen denken en GRATIS advies willen geven, dat de toon daar altijd "professioneel" is.

 

Grrr, ik merk dat ik me begin op te winden in een negatieve manier, dus ik denk dat ik nu even ga afkoelen in het vijvertje in de tuin ...

 

Link naar reactie
Ik meen dus ook dat het niet realisties is van de persoon waarover jij spreekt, AvD, om te verwachten dat op een GRATIS forum, waar GRATIS mensen mee willen denken en GRATIS advies willen geven, dat de toon daar altijd "professioneel" is.

 

Grrr, ik merk dat ik me begin op te winden in een negatieve manier, dus ik denk dat ik nu even ga afkoelen in het vijvertje in de tuin ...

 

 

Die plons is heerlijk: we hebben nu eindelijk een echte zeemeermin op Clarify. Ik bestel al jaren - al mijn kennissen en vrienden weten dat - broodjes met iets uit de zee in de hoop ooit een zeemeermin te krijgen. Helaas is het altijd hetzelfde: krab (vroeger), surimi (nu) en af en toe (roze) garnalen, zelden grijze. Dank dus voor die sprankelend frisse sprong in het water: "Saltanti iucunda vita". Een zeemeermin! een droom die in vervulling gaat!

Dus laat die "Grrr" weg, pak de waterlier en laat de heerlijkste tonen opwellen uit de diepte. En die toon hoeft inderdaad niet altijd professioneel te zijn. Het mag ook al eens speels zijn met een knipoog.

Nu wat onze criticus betreft: dat hij niet graag scrollt en op zoek gaat naar het antwoord, ach ja... Ieder zijn manier. Zelf zal ik hem ook al wel op de heupen gewerkt hebben: ik durf ook wel eens schrijven: "Ik zoek het even op" om enkele minuten later te posten - in een nieuwe ( :twisted: ) posting - dat ik het gevonden heb. Ik ken het euvel dus, waaraan we ons soms (!) bezondigen. Ik denk dat de kwaliteit van onze bijdragen niet schuilt in het aantal, zelfs niet in de klok ( :wink: ), maar in de inhoud en de belangeloosheid waarmee we die (soms kostbare) schatten te grabbel gooien. Je leest hier meteen tussen de regels het antwoord dat nog altijd ontbreekt in je vraag-thread van vorige week.

Link naar reactie
Ik denk dat ik mij niet (teveel) schuldig maak aan het 'score-opkrikken'...

Dat kan van jou zeker niet gezegd worden!

Waar ik hier nu zit zijn 'internetforums' zowat het enige contact met de mijn 'vorige wereld'...

En om contact te krijgen dien ik hier eerst een 'lijn' aan te vragen...

Begrijp je dat, als ik iets 'vreemds' tegenkom, ik wil weten of het probleem 'hier' zit, dan wel ergens anders....

Voor mij is dit forum momenteel het enige om mijn 'vadertaal' te spreken/lezen... :(

Het is hier al gezegd dat we je missen, en dat is ook zo geweest op de derde confituursessie. Trouwens, velen zijn hier nieuwsgierig: hoe ben je ginder verzeild? Waarom ben je van ons zwalpend schip gesprongen en naar de verre oever gezwommen? Niet dat we het willen weten, natuurlijk, maar we zijn toch zo "kerjeus"*!

---------------

* Kerjeus: verbastering van kurieus, van het Frans curieux (nieuwsgierig.

Link naar reactie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...