bigbadwolf Posted June 18 Share Posted June 18 Misschien ligt het aan mij, maar ik heb de indruk dat de nieuwe server trager is dan de vorige. Waar ik het voornamelijk mee merk is sorteren en vervangen van veldinhoud. Nu is het zo dat ik geen ‘zware’ server heb opgetuigd, maar ik ben ook wel de enige gebruiker… Ben benieuwd of meer gebruikers dit ervaren. Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted June 18 Author Share Posted June 18 Zou ook zo maar eens aan de client kunnen liggen… ik heb het nu ook naar een andere server. ‘Records remaining to update:’ en dat blijft dan heel lang hangen… Quote Link to comment
0 menno Posted June 18 Share Posted June 18 Op de clients kan je de temporary-folder af en toe ontdoen van zijn fm-bestanden, dat scheelt vaak een boel. Dus fmp verlaten en dan de temporary zoveel mogelijk leeggooien, de foutmeldingen ter kennisgeving aannemen en verder negeren. Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted June 19 Author Share Posted June 19 Bedoel je de bestanden in de Library, of wat je krijgt via Get ( TemporaryPath )? Ik weet niet beter dat die laatste automatisch schoon gehouden wordt bij het afsluiten van FileMaker. Quote Link to comment
0 menno Posted June 19 Share Posted June 19 In de temporarypath, die wordt inderdaad standaard leeggeveegd, maar vaak niet wanneer er iets crashed. Tevens probeert fmp gehoste databases te cashen, zodat je bij de volgende keer opstarten de dbs sneller opent. Als je dan een nieuwe versie server gaat gebruiken voor diezelfde bestanden dan is het vaak nodig om zowel de cache als de temp te legen. Heb al heel wat keren het gebruik op een werkstation aanzienlijk kunnen versnellen door deze twee acties. (sinds fm 19 heb je voor het legen van de cache een knopje in de settings van fmp) Quote Link to comment
Question
bigbadwolf
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb de indruk dat de nieuwe server trager is dan de vorige.
Waar ik het voornamelijk mee merk is sorteren en vervangen van veldinhoud.
Nu is het zo dat ik geen ‘zware’ server heb opgetuigd, maar ik ben ook wel de enige gebruiker…
Ben benieuwd of meer gebruikers dit ervaren.
4 answers to this question
Recommended Posts