Jump to content
  • 0

SetField met calculatieveld

StefanHoste

Question

Posted

Ik zou moeten een SetField doen van een veld en het opvullen met een waarde van een gerelateerd calculatie-veld. Het lukt mij echter niet. Meen ik mij nu te herinneren dat je voor een SetField geen calculatieveld kunt gebruiken?

Ik had dan gedacht om de inhoud van dit calculatieveld te copieren in een ander veld maar ben tot de constatatie gekomen dat dit op zich ook weer een calculatieveld is.

Mijn vraag nu:

1) Is het omdat het een calculatieveld is, dat dit niet werkt?

2) Zo ja, bestaat er een oplossing?

3) Zo nee, iemand een gedacht wat het wel zou kunnen zijn?

Alvast Bedankt,

Stefan

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Voor een set-field scriptstap gebruik je 2 dingen.

1. Het ene is het veld waarvan je de waarde wilt veranderen.

2. Het andere is een calculatie. In deze calculatie kan weer een ander veld staan of een formule die je een of ander resultaat oplevert.

Het veld wat je wilt veranderen (1) kan geen calculatieveld zijn.

Als je de waarde van een calculatieveld wilt veranderen, dan zul je de velden waarvan de calculatie gebruikt maakt (dat is: als er in de formule van de calculatie velden gebruikt worden) moeten veranderen. Dan verandert ook de uitkomst van de calculatie.

• 0
Posted

Dan zou dit op zich geen probleem mogen zijn want het is mijn 2e veld dat een calculatieveld is. Dan moet er toch ergens een fout zitten in een van mijn scriptjes. Ik heb het nochtans al meerdere malen gecontroleerd. Niet opgeven is de boodschap ...

• 0
Posted

Zolang het eerste veld geen calculatieveld is, zou het moeten werken.

Wat is de foutmelding die je krijgt? Of wat is het ongewenste effect wat je krijgt? Je doet de setfield-stap maar het te zetten veld (1) blijft leeg? Wat gaat er precies fout?

• 0
Posted

HOEHOE ik heb het gevonden :D . Hoe het precies komt dat dit niet mocht is mij niet voor 100% duidelijk maar ik had van het op te vullen veld geen global gemaakt. Dit was slechts een hulpveldje en dit is bijgevolg het best een global. In elk geval: problem solved 8)

Bedankt voor de hulp :wink: