Jump to content
  • 0

Snelheid via relaties

Bonte

Question

Posted

Ik weet niet of er iemand al ervaring mee heeft maar hoe snel is FM 7 met gebruik van al dat relationeel geweld?

De database oplossing die ik nu aan het herwerken ben zal tot 150.000 records moeten verwerken met neven tabellen van 100 tot 100.000 records. Met al dat doorlinken tussen de tabellen onderling vrees ik toch een beetje voor de snelheid van het zoeken. Zijn er praktische beperkingen waar ik rekening mee moet houden?

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Vooralsnog is het beetje te vroeg om daar al gefundeerd op te antwoorden. Ik raad je in elk geval aan om van scratch te beginnen en geen bestaande relaties te gebruiken uit FileMaker Pro 6. Die reageren in vele gevallen trager.

Begin in elk geval met een goede relatiediagram uit te tekenen alvorens aan de slag te gaan.

Bij nieuwe toepassingen heb ik nog geen echt noemenswaardige vertragingen gezien voor het tonen van data over meerdere relaties of het vinden van gerelateerde data over meerdere relaties. Maar ik geef toe dat ik nog geen testen gedaan heb met honderduizenden records.

Laat ons weten hoe je ervaringen zijn.

Koen