Jump to content
  • 0

Ongewenst containergedrag

Dr_Flash

Question

Posted

Ik heb dus een dagboek gebouwd in FMP, waarin ik in Containervelden foto's plaats. Nou kan je sinds de 7 alle denkbare formaten files kwijt in zo'n container. Dus ik wil eigenlijk ook weleens een .AVIfilmpje in een container plaatsen, want dat is het formaat dat mijn camera aflevert. Maar vooalsnog heeft dat niet echt zin, je ziet alleen maar het icoontje. Wat daar dan het nut van is, is mij onduidelijk, want voor zulke dingen hebben we ook een windows explorer.... :evil: Kennelijk heeft alleen het invoegen van een .MOV filmpje zin. Maar waar ik dan nog steeds last van heb, is dat als ik in "read" mode zit (een kopie van de invoerlayout, alleen dan met alle velden op "DISallow entry into field"), ik niet eens op een playknop kan drukken. De moviecontrols doen het alleen maar als je ook de mogelijkheid hebt om dat filmpje weg te halen, en dat wil ik niet..... Vooralsnog dus geen filmpjes :( ondanks dat de mogelijkheid er wel is, naar het schijnt.... is dit op een of andere wijze te omzeilen?

24 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

{dit is mijn 1st posting dus je zal dit wel niet bedoelen, maar toch]

Ik importeer .avi 's (onder MacOSX 10.3.3) met een scriptje:

Insert QuickTime[]

Als je dan het veld actief maakt in Browse mode dan kan het afgespeeld worden.

• 0
Posted
{dit is mijn 1st posting dus je zal dit wel niet bedoelen, maar toch]

toch welkom, Bold'or.

Het café is achteraan rechts, de trap af naar beneden. Als je het licht aandoet, zie je daar nog wat volk. :wink:

Ik importeer .avi 's (onder MacOSX 10.3.3) met een scriptje:

Insert QuickTime[]

Als je dan het veld actief maakt in Browse mode dan kan het afgespeeld worden.

Oei, maar Doc is een Windows-boer :!: Zou de QuickTime op Mac beter zijn ?

• 0
Posted

Het zal wel een mogelijkheid van QT pro zijn (let op de 'pro') die de avi's converteerd naar mov's bij het importeren.

Filmpjes laten spelen zonder te kunnen deleten kan makkelijk met een berekend veld denk ik, tenzij het anders werkt bij films dan de tekstvelden vaarvoor ik dit gebruik.

• 0
Posted

Goeienavond Bold'or! Ook namens mij hartelijk welkom op Clarify :) En leuk dat je meedenkt.

Helaas moet ik Mac-boer Rony echter gelijk geven (niks tegen agrarische beroepen hè ;) ) Maar Rony, de clou van je laatste statement is dus "Er zit insert Quicktime apart bij, omdat je DIE als enige wel kan afspelen, en andere dingen niet" als ik het goed begrijp? Ja ik kan me er ook ergens wel iets bij voorstellen eigenlijk, zelfs ondanks dat ik mijn AVI's altijd keurig in QT afspeel... Gewoon niks aan te doen denk ik... Of een Mac gaan kopen ;) Ach, ik zeg maar zo, iedereen heeft het recht om fouten te maken..... Misschien dat er in versie 8 iets komt. Maar vooralsnog is dit dus even jammer. Nou ja, pech dan. Toch dank voor het meedenken :)

Edit: Oeh Bonte! Ik zie net je reactie :) Zou dat met QT pro ook onder Windows kunnen werken denk je? Dan hoeft het afdwingen van de gewenste functionaliteit wellicht niet ZO kostbaar te zijn :)

• 0
Posted

Oke :D bedankt

Je ook de .avi nu exporteren uit de container en dan met Open URL "file:///bestandspad/film.avi" weer openen? Toch weer een omweg :cry:

Maar ik ben allang blij dat wat ik in een containerveld stop, er nu weer uit kan halen.

• 0
Posted
Oke :D bedankt

Je ook de .avi nu exporteren uit de container en dan met Open URL "file:///bestandspad/film.avi" weer openen?

:) hmmm dat zou ook weleens kunnen werken, via een scriptje. :roll: Maar dat zou ik dan moeten wegstoppen achter een knoppeke, en dat knoppeke wil ik dan alleen maar zien als er in de container een AVI staat.... in 98 % van de gevallen staat er gewoon een jpg-tje in namelijk. Of ik zou een extra containerveld kunnen maken, speciaal voor filmpjes. Maar dan staat dat veld en die knop zo vaak niks te doen.... Ik herinner me wel een geniale truc uit het verleden met een portaaltje waarin je dan kon regelen dat die knop al of niet verscheen. :idea: Dat zou wel een serieuze uitdaging zijn denk ik :) Daar ga ik maar eens mee aan de slag.

• 0
Posted
Ik herinner me wel een geniale truc uit het verleden met een portaaltje waarin je dan kon regelen dat die knop al of niet verscheen. :idea:

als je er in kan slagen om dat portaal te sturen op basis van de bestandsextensie (wat deel zou kunnen uitmaken van de filename bvb) of op basis van het bestandstype, ben je klaar. Maar ik vermoed dat je daar niet één twee drie uit bent.

Met de Troi Plugins kan je wel kan aangeven/ophalen welk bestandstype het is, niet ?

• 0
Posted

Nou als je een Calculatieveld maakt gebaseerd op de container, weet je het pad en de extensie en als je dat scripje als knoppeke op de container legt dan...

...lijkt het dan ergens op... :cry:

Nee, ik begrijp de boodschap, FM kan het beter maar er moet wat te wensen overblijven (en ruimte om te sparen voor een update)

• 0
Posted
Ik herinner me wel een geniale truc uit het verleden met een portaaltje waarin je dan kon regelen dat die knop al of niet verscheen. :idea:

als je er in kan slagen om dat portaal te sturen op basis van de bestandsextensie (wat deel zou kunnen uitmaken van de filename bvb) of op basis van het bestandstype, ben je klaar. Maar ik vermoed dat je daar niet één twee drie uit bent.

Met de Troi Plugins kan je wel kan aangeven/ophalen welk bestandstype het is, niet ?

Ik kan dat portaaltje toch sturen met een calculatieveld Rony? Extra veldekijn met als defi "If(IsEmpty(filmpjescontainer); 0; 1)"

Of denk ik nu te makkelijk? 8O

• 0
Posted

Ik kan dat portaaltje toch sturen met een calculatieveld Rony? Extra veldekijn met als defi "If(IsEmpty(filmpjescontainer); 0; 1)"

Of denk ik nu te makkelijk? 8O

klopt, maar dat is recht toe recht aan : staat er iets in, laat ik het zien, staat er niets, zie ik niets. ik meen begrepen te hebben dat je geen knop wilde in het geval van bvb een JPG.

Edit : en met je calculatie kan je voor zover ik weet nog geen bestandsformaten herkennen.

• 0
Posted

oo zo ja. Dat zou inderdaad nog mooier zijn, maar dat idee had ik min of meer reeds als onhaalbaar verlaten. 8O Geen idee namelijk hoe je zoiets zou moeten doen, mede omdat ik niet met references wil werken, maar gewoon de filmpjes in de DB wil opslaan. Vanwege de daarmee gepaard gaande bytesize-consideraties zal het wel niet vaak voorkomen :oops: maar ik wil graag dat het KAN ;)

Als ik nou een extra containerveld aanmaak, en dat uitsluitend voor filmpjes gebruik, dan moet het kunnen denk ik :)

• 0
Posted
oo zo ja. Dat zou inderdaad nog mooier zijn, maar dat idee had ik min of meer reeds als onhaalbaar verlaten. 8O Geen idee namelijk hoe je zoiets zou moeten doen, mede omdat ik niet met references wil werken, maar gewoon de filmpjes in de DB wil opslaan. Vanwege de daarmee gepaard gaande bytesize-consideraties zal het wel niet vaak voorkomen :oops: maar ik wil graag dat het KAN ;)

<< rony denkt even luidop>>

er zal best wel een plugin bestaan (Sanne ? Troi ?) die weet welk bestandsformaat een bepaald bestand is, bij het importeren zou je dan eerst kunnen uitlezen welk het type is, dat stockeer je in een veldje Type, importeer daarna keihard het filmpje, en laat je veldje Type bepalen of je de knop ziet (via dat portaal) of niet.

• 0
Posted

@Rony

Begrijp ik je nou verkeerd. Je hebt toch die gegevens d.m.v. een calculatieveld gebaseerd op het containerveld, b.v.

(calculatieveld) Pad = Containerveld

• 0
Posted
@Rony

Begrijp ik je nou verkeerd. Je hebt toch die gegevens d.m.v. een calculatieveld gebaseerd op het containerveld, b.v.

(calculatieveld) Pad = Containerveld

niet echt verkeerd, maar ik was niet helemaal duidelijk denk ik :

stel je hebt een bestandje filmpje.avi op je schijf staan, dan kan je idd in je calculatieveld veld een pad zien als HD:mijn bestanden:filmpje.avi

maar niet elke AVI heeft in de bestandsnaam AVI staan. je kan perfect een bestand benoemen als filmpje.doc (of zelfs zonder extensie) en toch openen met QuickTime, want dat blijft namelijk een AVI.

en het was om dat laatste kort te sluiten dat je zou moeten kunnen "lezen" wat voor vlees je in de kuip hebt, maw, welk bestandsformaat het is, onafhankelijk van de bestandsnaam. enkel op die manier kan je de knop sturen die Flash wou.

maar ruiterlijk toegegeven :

het is ver gezocht (in verhouding tot Flash zijn probleem), maar ik was hardop aan het denken, kwestie van de oplossing "idioten"dicht te maken.

• 0
Posted
<< rony wil reageren, maar er is een nieuw artikel toegevoegd aan de forumgrondwet die dat verbiedt >>

Ja weer een beetje ontopic graag :evil::P

(of bedoelde je die niet? ;):lol: )

• 0
Posted
Oke, het is me allemaal duidelijk "ongewenst containergedrag"

Ja, de topictitel ging er eigenlijk over dat ik een containerveld wilde blokkeren voor invoer, maar zonder dat ik daarmee ook de afspeelfunctionaliteit zou verliezen. Dat vond ik ongewenst (en dat vind ik nog steeds), dus vandaar ;)

• 0
Posted
Maar waar ik dan nog steeds last van heb, is dat als ik in "read" mode zit (een kopie van de invoerlayout, alleen dan met alle velden op "DISallow entry into field"), ik niet eens op een playknop kan drukken.

En als u dan op uw invoerlayout niet het containerveld op DISallow zet maar in die plaats een calculatieveld zet met als resultaat het containerveld dan kunt u op uw invoerlayout op het veld klikken en de controls krijgen terwijl het niet mogelijk is om het veld te wijzigen omdat het een calculatieveld is?

Heeft u dat al geprobeerd?

• 0
Posted

Goed man! Het werkt gewoon :) 1 keertje extra klikken, maar ach, wat geeft het ;) Ik heb nou een knop "afspelen" die alleen maar verschijnt als er een object in het Filmpje-veld zit, en die een scriptje executeert met 2 regels: Export field contents en vervolgens Send Event (open file). tancze.gif

Met de calculatie-optie van Karel ben ik verder niet meer aan de gang geweest.... best mogelijk dat dat ook werkt, hoewel je daar een extra script en veld voor nodig hebt denk ik... (in een calculatieveld kan je sowieso niks handmatig invoeren.)