Peter Wagemans Posted July 22, 2024 Posted July 22, 2024 Het is nog steeds niet helemaal OK. De site werkt op het ogenblik met een self signed certificaat, maar je kan alvast al binnen. Ik heb de site bij Hostinger staan, en koos bij de installatie van de server voor Ubuntu + CloudPanel. CloudPanel is al een paar maanden moeilijk aan het doen, en wil niet updaten. Dus ik installeer php 8.3 manueel, en daarna kan ik blijkbaar CloudPanel wel updaten. Dat was een week of zo geleden. Deze morgen om 7 uur een berichtje op de web site admin pagina, met de vraag of ik aub wil overschakelen van php 8.2 naar 8.3. Dus ik denk: da's een meevaller, heb ik net vorige week in orde. Dus ik stel in CloudPanel in dat de site php 8.3 moet gebruiken, en… CloudPanel geeft me een "oops, something went wrong" boodschap. Inderdaad, de site lag plat. En in CloudPanel terug op 8.2 zetten? Werkte ook niet meer. Ik heb even geprobeerd om het zonder CloudPanel terug aan de praat te krijgen, maar CloudPanel zet zowat alles op een andere plaats. Het kwam niet meer goed, dat zag ik na een tweetal uur proberen. Dus… server terug van 0 geinstalleerd, opnieuw met CloudPanel (grappig genoeg default met php 8.3) en de backup van deze morgen 5 uur teruggezet. Het enige wat niet lukt tot hier toe is het site certificaat. Omdat ik dit weekend overstapt ben van Godaddy naar Route53 als DNS provider, en Godaddy de zaak aan het rekken is. Maar we kunnen terug verder. Certificaat is 1 dezer terug in orde. Quote
Banach Posted July 22, 2024 Posted July 22, 2024 (edited) Grote dank voor al je inspanningen. Edited July 22, 2024 by Banach Quote
Peter Wagemans Posted July 24, 2024 Author Posted July 24, 2024 JIj ook, Banach. Ondertussen is het certificaatje terug in orde. Onvoorstelbaar hoe domain registrars allerlei foefjes verzinnen om er toch maar voor de zorgen dat je niet wisselt. Vroeger was een code voldoende, maar deze keer heb ik 2FA authentication moeten aanzetten, support moeten contacteren voor een wijziging, GoDaddy moeten bellen (€€!), en 16 mails moeten opvolgen voor 3 domains. Vooraleeer je Let'sEncrypt kunt gebruiken moet je bij Route53 DNSSEC aanzetten. Dat is weliswaar gratis, maar wat een gedoe allemaal. Enfin, alles is over en ik ben er van af. Dit alles naar aanleiding van een artikel van @Wim Decorte over hoe je op een betere manier een Let's Encrypt certificaat op je FileMaker Server kan installeren. Je gebruikt hiervoor certbot en een extensie op certbot die je toelaat om bij je DNS registrar een TXT record aan te maken (en terug te wissen na controle). Hiervoor is echter toegang tot een API nodig bij de registrar, en GoDaddy vind dat ze dat alleen moeten voorzien voor bedrijven met meer dan 50 domains. Quote
Recommended Posts