ik ben bezig met de import van de rijen uit de oude excel files naar de nieuwe FileMaker databank. Nu heb ik volgend probleem. In de oude excel waren er twee velden/kolommen dat de waarden "OK" of "NOK" konden bevatten. In filemkaer heb ik deze ondergebracht in een en hetzelfde veld en gebruik gemaakt van checkboxen om dit aan te duiden.
Nu heb ik voor de import niuewe velden aangemaakt waar deze waarden nu instaan. Nu zou ik een scriptje moeten schrijven dat de waarde van mijn checkboxveld invult. Wanneer ik doe
If [hulpveld1 = "OK"]
SetField [echtveld1="REL1"]
End If
If [hulpveld2 = "OK"]
SetField [echtveld1="REL2"]
End If
krijg ik slechts één waarde die is aangevinkt, ook indien alle twee de waarden op "OK" stonden
Ik denk wel dat dit redelijk gemakkelijk zal op te lossen zijn maar hoe?
PS: Ik heb ook nog een dergelijke implementatie met zo 3 velden.
Question
StefanHoste
Hallo,
ik ben bezig met de import van de rijen uit de oude excel files naar de nieuwe FileMaker databank. Nu heb ik volgend probleem. In de oude excel waren er twee velden/kolommen dat de waarden "OK" of "NOK" konden bevatten. In filemkaer heb ik deze ondergebracht in een en hetzelfde veld en gebruik gemaakt van checkboxen om dit aan te duiden.
Nu heb ik voor de import niuewe velden aangemaakt waar deze waarden nu instaan. Nu zou ik een scriptje moeten schrijven dat de waarde van mijn checkboxveld invult. Wanneer ik doe
If [hulpveld1 = "OK"] SetField [echtveld1="REL1"] End If If [hulpveld2 = "OK"] SetField [echtveld1="REL2"] End Ifkrijg ik slechts één waarde die is aangevinkt, ook indien alle twee de waarden op "OK" stonden
Ik denk wel dat dit redelijk gemakkelijk zal op te lossen zijn maar hoe?
PS: Ik heb ook nog een dergelijke implementatie met zo 3 velden.
Edited by Guest2 answers to this question
Recommended Posts