Jump to content
  • 0

Insert File of Object

Nathalie

Question

Posted

Goedemorgen,

Wie kan me het verschil uitleggen?

Ik heb een pak documenten (In Acrobat) die ik zou willen inbrengen in mijn database (FM7). Voorlopig staan alle documenten nog op mijn harde schijf, maar ik zou ze volledig willen inbrengen en dan de gegevens wissen op mijn harde schijf (het is de bedoeling dat FM op een server in netwerk komt te staan).

Wat doe ik het best, insert file of insert object? En moet ik de link aankruisen?

Als ik dan de gegevens wis op mijn pc, kan ik dan 100% zeker zijn dat ik ze nog steeds kan openen in FM?

Alvast bedankt,

Nathalie

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Goedemorgen Nathalie, en welkom op Clarify :)

In jouw geval zou ik persoonlijk kiezen voor "Insert File" aangezien het betreffende bestand al bestaat. Met "Insert Object" krijg je de mogelijkheid om het object te bewerken van binnen FileMaker. Wat je vooral NIET moet doen is "de link aankruisen", ik neem tenminste aan dat je daarmee het vinkje "store only a reference to the file" bedoelt. Als je dat aankruist komt niet het bestand zelf, maar een link ernaartoe in je database te staan. Voordeel: je database blijft lekker klein, nadeel: je kunt het bestand niet weghalen, en ik begreep dat je dat juist wel wilde. Dus dat vinkje uitschakelen, dan wordt je db weliswaar groter, maar kun je de oorspronkelijke bestanden wissen. Met de scriptstap "export field contents" kun je het bestand altijd weer uit de database vandaan openen.

Kun je hier zo wat mee? :)

• 0
Posted
Wie kan me het verschil uitleggen?

Na de uitleg van onze huisdokter nog dit: Insert Object gaat wel degelijk over objects, en dat zijn dan OLE-dingen.

En... die bestaan alleen op Windows! De technologie is anders en de linking is essentieel onderdeel (de L van OLE) naast de embedding (de E...). Vermits Flash de linking afraadt, is het duidelijk dat je de andere optie zou moeten kiezen.

• 0
Posted

Kan dat op een Mac-doosje niet? :oops: Wat jammer nou ;) Wist ik niet... Maar goed, wat ik verder nog even wilde toevoegen, als je met een scriptje de bestanden weer uit je DB wilt kunnen halen, zorg dan dat je in een bepaald containerveld maar 1 bestandstype stopt. Dus niet bij record 1 een PDF en bij record 2 een JPG bestand etc... In het script moet je namelijk aangeven naar welk bestand je de "field contents" wilt exporteren, en dat doelbestand moet wel dezelfde extensie hebben. FileMaker is van zichzelf (nog) niet zo slim dat het extensies van opgenomen bestanden kan herkennen en correct kan afhandelen. Met de Troi file plugin heb ik begrepen dat het wel zou kunnen, maar dat heb ik zelf nooit bij de hand gehad....

• 0
Posted

Ok, wie heeft er dan nog een leuk scriptje hiervoor?

Export field contents, OK, dat kan ik ook wel, maar hoe kan het document dan automatisch in Acrobat reader geopend worden.

Ze willen namelijk enkel met een druk op de knop alles direct geopend zien.

Nathalie

• 0
Posted
Ok, wie heeft er dan nog een leuk scriptje hiervoor?

Export field contents, OK, dat kan ik ook wel, maar hoe kan het document dan automatisch in Acrobat reader geopend worden.

Ze willen namelijk enkel met een druk op de knop alles direct geopend zien.

Nathalie

"Export field contents" (met in de opties het pad en het output-bestand)

"Send Event" (open file, pad naar dat outputbestand)

Dat zou het moeten doen.