Peter Wagemans Posted May 3, 2004 Posted May 3, 2004 FileMaker Pro 7 is nu ook in het nederlands verkrijgbaar. Nederlandstalige FileMaker gebruikers met een onderhoudscontract krijgen nu de nieuwe versie 7.0v1a binnen op een multi-platform CD die ook nog eens een heel pak talen ondersteunt. Op Windows kan je manueel switchen, op Mac OS X volgt FileMaker automatisch de ingestelde voorkeurtaal van je "internationaal" regelpaneel. Het is een pak van mijn hart te zien dat een "occurrence" netjes vertaald is naar een "tabelvermelding"... De formules zijn in de nederlandstalige module ook engelstalig, en de "shortcuts" volgen normaal gezien nu de engelstalige versie. Quote
VWin Posted May 8, 2004 Posted May 8, 2004 Heb een VLA ( oorspronkelijk nederlandstalige versies) Kreeg dus toch onlangs een fmp 7-CD als upgrade. Deze was natuurlijk wel engelstalig. Hoe denk je dat ik een nederlandstalige versie van die fmp 7 zou kunnen bekomen ? Quote
Koen Van Hulle Posted May 8, 2004 Posted May 8, 2004 Ik zou contact opnemen met je dealer of rechtstreeks bij FileMaker Belgie zelf: www.filemaker.be Ik moet ook nog navraag doen, of de languages packs voor iedereen beschikbaar zullen zijn. Koen Quote
Henk R Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Ik heb vorige week ook mijn VLA cd nederlands versie gehad maar ik had deze nog niet geinstalleerd. Nu gelijk even geprobeerd en de installatie op de Mac (10.2. is gewoon nederlands. Dezelfde cd op het windowsplatform heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd of dit een incident was of dat er meer gebruikers problemen met de taal hebben gehad. ps nog niet alle vertalingen zijn gelukt naar het nederlands. Na het verkeerd intypen van het wachtwoord kreeg ik de melding: Met de account die en het wachtwoord dat u hebt ingevoerd, krijgt u geen toergang tot dit bestand. Probeer het opnieuw" Quote
AvD Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 nog niet alle vertalingen zijn gelukt naar het nederlands. Na het verkeerd intypen van het wachtwoord kreeg ik de melding:Met de account die en het wachtwoord dat u hebt ingevoerd, krijgt u geen toergang tot dit bestand. Probeer het opnieuw" Jammer! Moet ik nu altijd bij die slechte indruk blijven? Waarom laten ze die manuals niet vertalen door een vakman/vrouw? Zuinigheid, onkunde, onwetendheid of alle drie samen? En wie drukt dat? Dezelfde die in de tijd Nedarlands op de doos liet staan? Quote
Henk R Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Persoonlijk til ik niet zo zwaar aan de kleine taalfouten, Je snapt veelal wat er bedoeld wordt en dat is het belangrijkst. Het was alleen zo opvallend deze keer, nog niet gewend aan de nieuwe privileges, één typefoutje en daar stond het gelijk in beeld. Quote
JeanWM Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Waarom laten ze die manuals niet vertalen door een vakman/vrouw? Gewoonlijk worden die vertaald door een vakman/vrouw.... ...als je gaat kijken waar die dingen uitgeprint worden...(en soms worden die teksten gewoon ingelezen in het programma zelf)....weet je al wat meer.... Met onze ADR versie was het net zo, de teksten werden vertaald, gecontroleerd op mogelijke fouten, werden dan naar India gestuurd om getypt te worden (zuinigheid ??), géén controle meer op mogelijke fouten, en hop de verkoop in.... Als je nu dezelfde teksten inleest in een bv 'errorfile'....krijg je inderdaad bizarre zaken... Het enige dat ontbreekt is een finale kwaliteitscontrole.... Quote
Dr_Flash Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Ik meen in volle bescheidenheid dat hier op Clarify voldoende beheersing der Nederlandse taal aanwezig is om daar een constructieve bijdrage aan te kunnen leveren..... Misschien een gat in de markt Quote
Recommended Posts