Jump to content
  • 0

Zoeken naar veld met 7 karakters

StefanHoste

Question

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je zou ook een hulpveldje kunnen maken.

Maak een calculatie-veld met de functie Length(Veldnaam). De uitkomst is het aantal karakter wat in het veld staan. Dan kun je zoeken in dit hulpveld naar het getal 7.

:!: Denk eraan dat voor FileMaker in een tekstveld de spatie of de alinea-return ook wordt geteld als 1 karakter.

Dus:

"1234567" geeft als uitkomt 7

"1234567 " geeft als uitkomst 8

• 0
Posted
Typ in de zoek modus in het veld het volgende in: @@@@@@@

Rmw, is het niet om exact 7 karakters te vinden:

==@@@@@@@

:?:

Ik meen dat ik onlangs iets soortgelijks (met dubbel-is-teken) ook van jou heb geleerd.

• 0
Posted

Volgens mij is het zo dat wanneer het te-doorzoeken-veld meerdere woorden van 7 karakters bevat, je dit record eigenlijk niet wil vinden: je wilt alleen de velden met 1 woord van 7 karakters vinden, denk ik?

Als je zoekt met "@@@@@@@" vind je ook het veld met meerdere woorden van 7 karakters.

Zoek je op "==@@@@@@@" dan vind je uitsluitend die velden met 1 woord van 7 karakters erin.

Dat lijkt mij het verschil met het dubbele-is-teken.

• 0
Posted

Als je zoekt met @@@@@@@ vind je alle entries die 7 letters of cijfers hebben. Met ==@@@@@@@ vind je alle entries van 7 KARAKTERS dus inclusief spaties, ampersands, circonflexes en ander fraais :)

• 0
Posted

Hier is het laatste woord nog niet over gezegd :D Misschien is het wel zo dat je met "@@@@@@@" alle entries vindt met minimaal een woord van 7 letters/cijfers erin, en dat je met "==@@@@@@@" zoekt naar een exacte veldlengte van 7. :?: Ik denk dat dat de oplossing is.

• 0
Posted

wat altijd werkt is de tip van Sanne :

volledig dynamisch, idiotensafe, kan in een script verwerkt worden, dus automatiseerbaar, en daar draait het tenslotte vaak om : Idiote apenhandelingen die iedere week terugkomen, kortsluiten via een scriptje dat je kan starten met één muisklik.

... maar misschien eerst het veld trimmen vooraleer je de lengte berekent.