StefanHoste Posted May 3, 2004 Posted May 3, 2004 Hallo, ik heb denk ik een eenvoudig vraagje. Ik moet een selectie maken van records die voor een bepaald veld exact 7 karakters heeft. Maar hoe moet ik dit juist ingeven? Quote
0 rmw Posted May 3, 2004 Posted May 3, 2004 Typ in de zoek modus in het veld het volgende in @@@@@@@ rmw Quote
0 Sanne Posted May 3, 2004 Posted May 3, 2004 Je zou ook een hulpveldje kunnen maken. Maak een calculatie-veld met de functie Length(Veldnaam). De uitkomst is het aantal karakter wat in het veld staan. Dan kun je zoeken in dit hulpveld naar het getal 7. Denk eraan dat voor FileMaker in een tekstveld de spatie of de alinea-return ook wordt geteld als 1 karakter. Dus: "1234567" geeft als uitkomt 7 "1234567 " geeft als uitkomst 8 Quote
0 Sanne Posted May 3, 2004 Posted May 3, 2004 Typ in de zoek modus in het veld het volgende in: @@@@@@@ Rmw, is het niet om exact 7 karakters te vinden: ==@@@@@@@ Ik meen dat ik onlangs iets soortgelijks (met dubbel-is-teken) ook van jou heb geleerd. Quote
0 Dr_Flash Posted May 3, 2004 Posted May 3, 2004 Oeh ik ben wel benieuwd of dat trucje van rmw idd waar is.... Mijn instinct ging ook al meteen naar dat Length(Veldnaam) hulpveldje..... Effe tjekke Quote
0 Sanne Posted May 3, 2004 Posted May 3, 2004 Volgens mij is het zo dat wanneer het te-doorzoeken-veld meerdere woorden van 7 karakters bevat, je dit record eigenlijk niet wil vinden: je wilt alleen de velden met 1 woord van 7 karakters vinden, denk ik? Als je zoekt met "@@@@@@@" vind je ook het veld met meerdere woorden van 7 karakters. Zoek je op "==@@@@@@@" dan vind je uitsluitend die velden met 1 woord van 7 karakters erin. Dat lijkt mij het verschil met het dubbele-is-teken. Quote
0 Dr_Flash Posted May 3, 2004 Posted May 3, 2004 Als je zoekt met @@@@@@@ vind je alle entries die 7 letters of cijfers hebben. Met ==@@@@@@@ vind je alle entries van 7 KARAKTERS dus inclusief spaties, ampersands, circonflexes en ander fraais Quote
0 Dr_Flash Posted May 3, 2004 Posted May 3, 2004 Hier is het laatste woord nog niet over gezegd Misschien is het wel zo dat je met "@@@@@@@" alle entries vindt met minimaal een woord van 7 letters/cijfers erin, en dat je met "==@@@@@@@" zoekt naar een exacte veldlengte van 7. Ik denk dat dat de oplossing is. Quote
0 Rony Rabijns Posted May 3, 2004 Posted May 3, 2004 wat altijd werkt is de tip van Sanne : volledig dynamisch, idiotensafe, kan in een script verwerkt worden, dus automatiseerbaar, en daar draait het tenslotte vaak om : Idiote apenhandelingen die iedere week terugkomen, kortsluiten via een scriptje dat je kan starten met één muisklik. ... maar misschien eerst het veld trimmen vooraleer je de lengte berekent. Quote
0 AvD Posted May 4, 2004 Posted May 4, 2004 Eigenlijk is het jammer dat de @ nog steeds als wildcard geldt (dat dateert nog van voor de e-mail boom). Daardoor blijft zoeken naar e-mail adressen nog steeds een hele klus (zie Tip 105: http://www.avd-ci.be/tip105.htm en vooral Tip 148: http://www.avd-ci.be/tip148.htm). Quote
Question
StefanHoste
Hallo,
ik heb denk ik een eenvoudig vraagje. Ik moet een selectie maken van records die voor een bepaald veld exact 7 karakters heeft. Maar hoe moet ik dit juist ingeven?
10 answers to this question
Recommended Posts