Jump to content
  • 0

SQL plugin doet het in FileMaker Pro 7

Peter Wagemans

Question

Posted

De 2.1 versie (2002) van de SQL plugin van PMData doet het naar mijn gevoel prima in FileMaker Pro 7.

In FileMaker Pro 7 kan je met de SQL plugin de meest hallucinante dingen bouwen (en terug afbreken zelfs).

Verder kan je HEEL creatief zijn met de combinatie van deze plugin en de nieuwe SQL host engine in FileMaker. Ik ga lekker niet vertellen hoe het zit, maar ben er zeker van dat sommige developers werkelijk met verstomming zullen geslagen zijn als ze zien wat je zo allemaal kunt nu...

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Schattebolleke,

als ik nu eens heel lief vraag om het verdere alfabet voor ons te spellen .....

Pleeeaaase ......

• 0
Posted

Ik kwam deze draad tegen toen ik aan het zoeken was naar iets over de SQL plug-in van PMData en Rumora.

Wat je kan doen was heel simpel en krachtig. Je kan een SQL connectie maken naar je eigen database. Hierdoor kan je met de SQL plug-in zelfs calculaties maken - de zogenaamde 'inline' calculaties - die verschillende records updaten... dus kan je een veldje invullen dat een update van verschillende records triggert, zonder scripts. Krachtig genoeg?

Ondertussen vind ik wel niet wat ik zelf aan het zoeken ben. ClickWare/PMData laten duidelijk zien dat ze de SQL plug-in willen afvoeren ten voordele van hun eigen product - je weet wel - en ik vind geen andere sql plug-in die op Windows én Mac werkt.

Nu ik met een intel-macje werk, komt er nog een probleem bij:

Er is geen universal binary sql plug-in beschikbaar... en die zit er ook blijkbaar nergens aan te komen. Een stap achteruit?

• 0
Posted

Als dé zowat totale MySQL/PHP newbie met beginnende interesse in het meer weten over het opzetten v/e dynamische website, zou ik graag weten of iets ivm Filemaker mij daarbij nuttig kan zijn? (buiten gewoon het feit dat ik weet wat een db en een script is)

Ik denk hierbij meestal aan het hebben van zowel een FM db op je PC als een versie ervan op je MySQL/PHP site. Is het maw mogelijk om met zulke plugin rechtstreeks je MySQL database van je PC naar je site te updaten?

Zo ja, is dat dan bv met een remappende FTP functie die zegt "zet deze FM velden maar in die MySQL db velden?" Of is het ronduit ingewikkeld :lol:

Het mag enkelrichting zijn van PC FM8 naar web (z.m. ook omgek).

update: onderts wat wijzer door lezen van oude topics, maar bv die profdata.nl site ligt even plat of verdwenen?

• 0
Posted

Filemaker Server Advanced heeft een PHP Api.

Nog als beta gereleased door Filemaker. Maar je kunt nu filemaker rechtstreeks met php benaderen. Misschien heb je er wat aan.

Als je toch gaat synchroniseren kan je dat m.b.v. Import/Exports doen of via ODBC.

Groet,

WJ