De vraag werd gesteld hoe je een gegeven tekst in een tekstveld met een functie zou kunnen omkeren.
Dus de tekst "Tekst" moet worden: "tskeT".
Loopen, right() en een hulpveldje kan natuurlijk, maar het kan in FMP7 ook met een functie.
Peter vond dat wel een uitdaging en heeft de functie Reverse(text) gemaakt:
function Reverse(text):
---------------------------
Right ( text ; 1 ) &
If ( Length ( text ) > 1;
Reverse ( Left ( text; Length ( text ) - 1 )
) ; "" )
---------------------------
Argh. Het heeft eventjes geduurd voordat ik het loopen goed onder de knieën had zitten (eerst de ene knie, dan de volgende knie, doorgaan tot er geen knieën meer zijn, en dan stoppen).
Komen ze dus nu met in-zichzelf-herhalend-functies aanzetten.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt? Ik snap gewoon nog niet hoe ik zo'n formule moet lezen: hoe je dat interpreteert in woorden.
Question
Sanne
De vraag werd gesteld hoe je een gegeven tekst in een tekstveld met een functie zou kunnen omkeren.
Dus de tekst "Tekst" moet worden: "tskeT".
Loopen, right() en een hulpveldje kan natuurlijk, maar het kan in FMP7 ook met een functie.
Peter vond dat wel een uitdaging en heeft de functie Reverse(text) gemaakt:
Argh. Het heeft eventjes geduurd voordat ik het loopen goed onder de knieën had zitten (eerst de ene knie, dan de volgende knie, doorgaan tot er geen knieën meer zijn, en dan stoppen).
Komen ze dus nu met in-zichzelf-herhalend-functies aanzetten.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt? Ik snap gewoon nog niet hoe ik zo'n formule moet lezen: hoe je dat interpreteert in woorden.

8 answers to this question
Recommended Posts