Jump to content
  • 0

Variabele achtergrond

Peter-Paul

Question

Posted

Hallo!

Ik zit met een probleem: Ik werk met Filemaker Pro7 dev en als ik een in een groot (bijna hele beeldscherm) containerveld een plaatje zet (als variabele achtergrond bijvoorbeeld), dan gaat het plaatje faden aan de onderkant en de rechter zijkant.

Het is zelf zo erg dat als ik een plaatje van 1 pixel x 1 pixel in dat containerveld stop, dat het plaatje compleet gaat faden over het hele beeldscherm! Dus dat ik linksbovenin een blauwe kleur heb en rechtsonderin een helemaal witte.

Is dit een bug in Filemaker? Is er iets aan te doen?

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoi Peter-Paul, omdat dit je eerste post is op Clarify.net: Welkom!

Ik kan je helaas zo 1-2-3 niet helpen: ik heb een 1x1 pixel-plaatje in een containerveld gezet, dit containerveld op mijn gehele scherm getoond (zowel een "gewoon" beeldscherm als een lcd-scherm), maar kan geen faden constateren.

Welk OS?

Wat voor een soort beeldscherm?

En heb je het ook al op een andere computer/beeldscherm-combinatie geprobeerd?

En is dit een nieuw-in-7-gemaakte database of een geconverteerd-uit-6-database?

• 0
Posted

Ik denk dat ik weet wat het probleem is: Op de windowsbak fade het plaatje weg, op de Mac niet! Net geprobeerd namelijk.

Ik denk dat dit dan toch een bug is in Filemaker 7. Heb het nu namelijk geprobeerd op Windows 2000 (fade), Windows XP (fade), Mac (geen fade, goed dus).

Toch bedankt voor je reactie. Als je toch een oplossing weet, graag

• 0
Posted

Ik heb de oplossing gevonden: PCT bestandje gebruiken.

Dan is het probleem verholpen en fade het niet naar de achtergrond weg.

Dus kan je gewoon een 1px plaatje in een achtergrond gooien! :lol:

• 0
Posted

Gif, jpeg, png alles... Nu probeerde iemand anders het met een pct en die deed het gelukkig wel. Jammer dat deze dan weer geen transparantie toestaat. Wist je trouwens dat je met .png bestanden zelfs opacity EN tranparency kan gebruiken. Oftwel , je kan "lege stukken" in je plaatje hebben (tranparency) en je kan het plaatje laten doorschijnen(!) (opacity).

Als je wilt kan ik wel een voorbeelde sturen. Dit is wel mooi, want als je 2 plaatjes over elkaar zet in Filemaker - bovenste blauw, onderste geel - dan ziet het bovenste plaatje er een beetje groen uit waar ze elkaar overlappen.

• 0
Posted

Ja, .png-bestandjes zijn erg mooi.

Als je een leuk voorbeeldje hebt, dan mag je dat hier ook aan je posting vastmaken, dus als bestand attachen, dan kunnen alle bezoekers van Clarify het downloaden.

• 0
Posted

Voor de mensen die geen zin hebben om het zelf even te maken... Hier een snel in elkaar geknutseld voorbeeldje (kan natuurlijk een stuk mooier)

Ps. Forum-admin, wordt het geen tijd dat fp7 bestanden ook worden geaccepteerd om te attachen? bvd!

Background.zip