Konkel Noen Posted May 5, 2004 Posted May 5, 2004 Zomaar een vraagje : Waarom/wanneer gebruik je "insert text" ipv het uitgebreide "set field" ? Quote
0 AvD Posted May 5, 2004 Posted May 5, 2004 Bij SetField moet je het data-type van het doelveld respecteren. Dat betekent dat je in scripted queries zomaar niet om het even wat in het veld kunt zwieren, zoals bijvoorbeeld het reeks-teken (...), groter dan (>), enzovoort, wat toch nodig is als je bijvoorbeeld datumreeksen wil zoeken en dergelijke. SetField vereist niet dat het doelveld op de op dat ogenblik actieve layout staat. Met Insert Text is het net andersom. Dan heb je nodig Insert Calculated Result. Het wordt tamelijk goed uitgelegd in de Online Help. Quote
0 JeanWM Posted May 5, 2004 Posted May 5, 2004 Afhankelijk : Ik gebruik die scriptstap enkel wanneer ik 'tekst' in een 'tekstveld' moet zien te krijgen dat 'gescript' kan worden... Voor alle andere zaken die in een ander type veld moeten terechtkomen gebruik ik Set field of Calc Result...en dan nog.... Quote
Question
Konkel Noen
Zomaar een vraagje :
Waarom/wanneer gebruik je "insert text" ipv het uitgebreide "set field" ?
2 answers to this question
Recommended Posts