Nathalie Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Hallo, Ik heb een lijst met klantnummers. Ik heb een scriptje waarin de klantnummer wordt gecopieerd, enter find mody, paste (klantnummer), perform find. Het probleem is dat hij niet enkel de lijst met deze klantnummers weergeeft, maar ook alle andere klantnummers waar dit cijfer ook inzit. Wie heeft er een oplossing voor? Bij een gewone find kan ik == gebruiken, maar hoe doe ik dat in een scriptje. Alvast bedankt, Nathalie Quote
0 Sanne Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Probeer eens de scriptstap "Insert Text" mee te nemen? Daar kun je de "==" mee kwijt, en daarna plak je het op het klembord staande klantnummer. Dat doe je met de paste - waarbij je oplet dat je "Select Entire Contents" UIT zet! Quote
0 Henk R Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Waarom maak je geen relatie voor het klantnummer binnen het bestand. Dan laat je het script alleen de gerelateerde records zien. Henk Quote
0 Sanne Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Er zijn ongetwijfeld meerdere methoden waarop Nathalie kan bereiken wat ze wil. Nathalie, ben je ook geïnteresseerd in alternatieve oplossingen? Quote
0 JeanWM Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Naar alle waarschijnlijkheid wordt er niet gezocht naar iets unieks.... Voor iedere verschillende klant dient er een uniek gegeven te zijn... Klant nr 12 en 122, zullen verschijnen indien enkel naar 12 gezocht wordt.... Quote
0 Rony Rabijns Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Is Nathalie haar probleem niet eenvoudiger op te lossen ? Ik vermoed dat het veld Klantnummer geen numeriek veld is, maar een tekstveld. Als je dan getallen gaat zoeken, wel ja dan .... Ik zou opteren voor een numeriek klantnummer-veld, dat "liegt" nooit. Trouwens, Nathalie zelf zegt : Ik heb een lijst met klantnummers. Quote
0 Henk R Posted May 7, 2004 Posted May 7, 2004 Ik denk dat de Rony gelijk heeft over de "oorzaak" van het "probleem" Sanne, Is het niet gebruikelijk in dit forum om alternatieve oplossingen aan te dragen?? Ik dacht dat het een aardige oplossing was mede omdat in dit forum het gebruik van het klembord werd afgeraden omdat dit soms tot verrassende resultaten leid mvg Henk Quote
0 Sanne Posted May 7, 2004 Posted May 7, 2004 Ik denk dat de Rony gelijk heeft over de "oorzaak" van het "probleem" Ja hij is weer scherp vandaag! Sanne, Is het niet gebruikelijk in dit forum om alternatieve oplossingen aan te dragen?? Natuurlijk Henk, en ik zou de laatste zijn om dat niet te willen. Ik ben het met je eens dat het gebruik van het klembord (in veel gevallen) af te raden is, en dat - in deze situatie - een relatie op klantnummer te prefereren lijkt. Ik probeer enkel te polsen of Nathalie ook open staat voor alternatieven. Ze is namelijk zo specifiek in haar vraag wat ze wil bereiken. Quote
Question
Nathalie
Hallo,
Ik heb een lijst met klantnummers.
Ik heb een scriptje waarin de klantnummer wordt gecopieerd, enter find mody, paste (klantnummer), perform find.
Het probleem is dat hij niet enkel de lijst met deze klantnummers weergeeft, maar ook alle andere klantnummers waar dit cijfer ook inzit.
Wie heeft er een oplossing voor?
Bij een gewone find kan ik == gebruiken, maar hoe doe ik dat in een scriptje.
Alvast bedankt,
Nathalie
7 answers to this question
Recommended Posts