Jump to content
  • 0

Picture probleem

rikske

Question

Posted

wij hebben beelden ingevoegd, als "store as reference" nu deze zijn zichtbaar op mac maar op pc niet ("could not draw picture"), wat is de mogelijke oplossing, zodat de beelden zichtbaar zijn op beide platforms???.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Wanneer je store als reference gebruikt moet de schijf waarop de afbeeldingen staan ook beschikbaar zijn als netwerkvolume (dus "deze computer" moet ook een schijf bevatten waar de afbeeldingen op staan) Bij store als reference wordt namelijk het pad naar de afbeelding opgeslagen maar dit pad moet ook bewandeld kunnen worden door filemaker om de afbeelding te tonen. Ik denk dat dit hier het probleem is

Verder kan het aan het formaat van de afbeelding liggen. Wanneer je bv. pict bestanden gebruikt op de mac zullen deze niet getoond worden op de PC

Wanneer je de bestanden inleest in filemaker kan je bij de voorkeuren van het bestand instellen "compatibele afbeeldingen opslaan" Deze setting zorgt dat afbeeldingen vertaald worden naar een leesbaar formaat voor beide platfomen. Maar hiermee wordt het filemakerbestand snel groter in MB's

mvg

Henk

• 0
Posted

< >>

Rikske, werk je in een netwerk-omgeving? Met gemengd Mac en Windows-computers?

Je FileMaker-bestanden staan op een server en worden door meerdere mensen tegelijk gebruikt?

En de bestanden die je met reference in de container plaatst: die staan op een netwerk-volume?

------------

Overigens is het erg interessant om naar de nieuwe container-mogelijkheden van FMP7 te kijken. Met name de verbeterigen op gebied van filereferences:

Store a reference to the file in the containerfield: the file still exists on the harddisk, and a reference to this file on that location is in the containerfield.

A nice option is to do the following:

- Make a calculation with the formula: [GetAsText(Containerfield)]

The result of this calculation will be the filepath, which is stored as a reference in the containerfield. This is text, so you can see where the referenced file is located: it's a very nice feature.

When the result is a question mark, then the document in the container is not stored by reference.

• 0
Posted

Ook ik word geconfronteerd met dit probleem, we werken hier alleen maar met Windows maar regelmatig vindt Filemaker ook de bestanden niet terug op de server :cry:

Voor mezelf vind ik dat niet zo erg maar m'n collega's blijken dit enorm moeilijk te vinden. Gezien de complexe structuur van onze bestanden, veel directories en subdirectories en FM blijkt meestal dse laatst gebruikte folder te onthouden, zodat we regelmatig de referentie inhoud in het containervak terug moeten updaten. Ik geef het niet graag toe maar weerom is dit een zwak punt van ons aller geliefde programma ben ik bang :oops:

Greetz 2 All,

Danny

• 0
Posted
Ook ik word geconfronteerd met dit probleem, we werken hier alleen maar met Windows maar regelmatig vindt Filemaker ook de bestanden niet terug op de server

Met een 'REWA' (een André-isme) steunend op StatusCurrentError = 100 kun je heelwat uitvoeren..... :lol:

• 0
Posted
Ik geef het niet graag toe maar weerom is dit een zwak punt van ons aller geliefde programma ben ik bang :oops:

Mag ik hier toch even een kritische aantekening maken? Dat ik nog nooit problemen met afbeeldingen in container-velden heb gehad, wel/niet gereferenced, multi-user EN multi-platform-omgeving en wat je maar kunt bedenken?

En, het daarmee een beetje voor FileMaker - en feitelijk alle programeer-omgevingen - opnemend:

De toepassing is slechts zo goed als de programmeur die hem geschreven heeft.

Je kunt het de hamer niet verwijten als je de spijker scheef in het hout slaat.