Jump to content
  • 0

GTRR te ver ?

Konkel Noen

Question

Posted

In LineItems.fp5 heb ik een relatie naar vervoerdoc.fp5 via het vervoerdocID.

In LineItems.fp5 heb ik ook een selfjoin op het artikelID.

In een portaal toon ik records van deze selfjoin. Dus ik zie er welke Klant een bepaald artikel koopt.

Om het vervoerdocnr te kunnen tonen in dit portaal had ik een calculatieveld nodig dat op zijn beurt het vervoerdocnr uit vervoerdoc.fp5 haalt via de eerste relatie.

Nu slaag ik er niet in om het veld vervoerdocnr in het portaal als knop te definiëren om direct het bewuste vervoerdoc op te roepen in vervoerdoc.fp5.

Is dit een GTRR te ver ?

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Dus ik zie er welke Klant een bepaald artikel koopt.

Is dat zoiets als "Dit artikel is ook gekocht door: ..." ? Klinkt geinig.

Het vervolgens gaan naar de vervoerder van een portaal lijkt mij op te lossen door:

Het knopje wat in de portaal staat, het knopje waarmee je naar de bijbehorende vervoerder wil gaan, laat je naar het gerelateerde record (van dat portaal) gaan, en dan een script starten dat naar het gerelateerde record (van dat record) van de vervoerder gaat.

Kan zijn dat dit als nadeel heeft dat je daardoor naar een ander record gaat (dan degene waar je eerstens op het knopje drukte), want ik zie dat je het hier over een self-join hebt.

Of:

Het knopje wat in de portaal staat, dat zet de vervoerder-ID (die heb je op dat moment toch?) in een globaaltje, en vervolgens ga je naar het gerelateerde record in de vervoerders die bij het ID in het globaaltje hoort.

En het zou me niet verbazen als Rony wat uit zijn mouw zou willen schudden ... ?

• 0
Posted

Ja, dat is het.

Geinig ? Is toch commercieel verschrikkelijk interessant naar klantenopvolging toe om te weten wie wat koopt of plots niet meer koopt.

Het gaat soms om bijhorende facturen die groter zijn dan wat jij en ik halen als jaarcijfer. (knars-knars).

Dit ter zijde.

Dat knopje staat dus op iedere portaalrij, als zijnde het calculatieveld met het gerelateerde vervoerdocnr.

In beide gevallen resulteert GTRR telkens in het eerste record gezien de selfjoin.

't Is met FM Pro 5.0v3.

• 0
Posted

Sorry Konkel, ik ben helaas gespeend van elk commercieel inzicht :lol: en heb feitelijk ook maar weinig ontzag voor geld.

Ik heb daarintegen een goed gevoel voor humor :lol:

-------------------------------

Heb je al geprobeerd:

Het knopje wat in de portaal staat, dat zet de vervoerder-ID (die heb je op dat moment toch?) in een globaaltje, en vervolgens ga je naar het gerelateerde record in de Vervoerder.FP5 die bij het ID in het globaaltje hoort.

• 0
Posted

En het zou me niet verbazen als Rony wat uit zijn mouw zou willen schudden ... ?

ik kom net thuis en ik zie dat je me nog altijd lief zit aan te kijken.

ik zal morgen mijn punthoofd eens breken over de post van Konkel Noen.

• 0
Posted

ik kom net thuis en ik zie dat je me nog altijd lief zit aan te kijken.

ik zal morgen mijn punthoofd eens breken over de post van Konkel Noen.

Wat jij voorstelt Sanne ligt in de lijn van wat ik in gedachten had.

Daarom, it's up to you again :wink:

• 0
Posted

Dag Sanne,

Ik ben (jammer genoeg) niet dagelijks bezig met FileMaker, vandaar dat het even duurde.

Er ontbrak mij de relatie via de globaal.

Maar daarna wou het nog niet lukken.

Ik deed al een GTRR SelfJoin om naar het overzichtje te komen in een andere layout.

Die was overbodig en heb ik verwijderd gezien de portaal met de Selfjoin gegevens.

Toen werkte het nog niet... tot ik mijn bijhorend script afgebroken heb en opnieuw dezelfde scriptstappen ingevoerd heb en stap voor stap getest. En nu werkt het wel !

Ik had een bestaand gelijkaardig script (in dezelfde fp5) gedupliceerd en aangepast, maar er werd altijd een sprong gemaakt naar het eerste related record uit de lijst.

Afijn, ik ben terug een stap verder en wil je zeer zeker bedanken.

Tot de volgende.