Van de Loenhorst Posted May 7, 2004 Posted May 7, 2004 Volgend, Het gaat om storings registratie in machines. Een klant heeft meerdere machines. Een melding kan uit meerdere storingen bestaan. Bij storings melding wordt eerst de klant gezocht, een nieuwe melding aangemaakt met daarbij nieuwe (meerdere storingen) in een portaal. In zelfde scherm geeft een portaal weer welke machines klant heeft. Nu wil ik uit het machine portaal de machine selecteren welke een storing heeft en deze overnemen naar het storings portaal. Tot nu toe lukt het me alleen voor de bovenste regel of voor de zelfde portaal regel. Wie weet raad!? Groet, EvdL. Quote
0 Sanne Posted May 7, 2004 Posted May 7, 2004 Je zit in het scherm van de melding (Melding.fp5). Daar zie je in een portaal de machines van de klant staan (records in Machine.fp5). Nu ga je bij die melding een aantal storingregels maken, via een ander portaal (records uit Storing.fp5). En aan de records in Storing.fp5 wil je doorgeven om welke machine het gaat. Een melding kan diverse storing-regels hebben. En ik begrijp dat de diverse storing-regels ook verschillende machine's kan betreffen: klopt dat? Maar het kunnen alleen machines zijn, die horen bij de klant die hoort bij de melding: klopt dat? Je zou iets kunnen doen met het unieke gegeven van de machine uit het ene portaal (daar heb je een ID of uniek-nummer van?) eventjes geven aan de melding, zodat die het kan doorgeven aan het nieuw te maken storing-record. Er zijn verschillende manieren om dat op te lossen. Kun je het script beschrijven wat je nu gebruikt? Wat zijn de scriptstappen die je nu doet? Quote
0 Van de Loenhorst Posted May 7, 2004 Author Posted May 7, 2004 Sanne schreef: >>Je zit in het scherm van de melding (Melding.fp5). Daar zie je in een portaal de machines van de klant staan (records in Machine.fp5). Nu ga je bij die melding een aantal storingregels maken, via een ander portaal (records uit Storing.fp5). En aan de records in Storing.fp5 wil je doorgeven om welke machine het gaat. Een melding kan diverse storing-regels hebben. En ik begrijp dat de diverse storing-regels ook verschillende machine's kan betreffen: klopt dat? Maar het kunnen alleen machines zijn, die horen bij de klant die hoort bij de melding: klopt dat?<< Nou, dit klopt helemaal. Ik heb het geprobeerd met copy paste, maar dat werkt niet. Ook nog via [ga naar veld] en [veld instellen]. Alles met eerder beschreven resultaat. Niet goed dus. Wat bedoel je met een tijdelijke unieke sleutel? Meldingen, storingen en machines hebben een unieke sleutel. Ik hoor graag van je! Groet, EvdL Quote
0 Rony Rabijns Posted May 7, 2004 Posted May 7, 2004 even terzijde : op dit forum zijn al verschillende oplossingen gepost die dit probleem oplossen. zie bvb (met downloadable bestandje): Kopieren uit portal en plak in new portal row misschien heb je er iets aan. Quote
0 Sanne Posted May 8, 2004 Posted May 8, 2004 Ach natuurlijk, dit is weer zo'n boomerang-onderwerp. Niet alleen in de link van Rony, maar ook hier: http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1263 - Voeg toe aan factuur (line items)-scriptje van Gido wordt er dieper op deze zaak ingegaan. EvdL, misschien kun je dit eerst lezen, en dan kunnen we daarna oppakken wat je nog eventueel niet zou begrijpen. Quote
Question
Van de Loenhorst
Volgend,
Het gaat om storings registratie in machines.
Een klant heeft meerdere machines.
Een melding kan uit meerdere storingen bestaan.
Bij storings melding wordt eerst de klant gezocht, een nieuwe melding aangemaakt met daarbij nieuwe (meerdere storingen) in een portaal.
In zelfde scherm geeft een portaal weer welke machines klant heeft.
Nu wil ik uit het machine portaal de machine selecteren welke een storing heeft en deze overnemen naar het storings portaal.
Tot nu toe lukt het me alleen voor de bovenste regel of voor de zelfde portaal regel.
Wie weet raad!?
Groet,
EvdL.
4 answers to this question
Recommended Posts