Jump to content
  • 0

Filemaker database gebruiken in excel

richardkers

Question

Posted

Hallo,

Wij gebruiken filemaker voor het bijhouden van onze klantcontacten,

Nu wil ik graag weten of het mogelijk is om in een excel werklblad de gegevens vanuit filemaker over te nemen doormiddel van een snelkoppeling of iets dergelijks.

het gaat om een soort van reportage die wij in excel maken (dit moet in excel i.v.m. het exporteren naar exact voor dos).

Hierbij hebben wij de klantgegevens nodig zoals wij die al in filemaker hebben staan.

Het zou erg makkelijk zijn wanneer wij deze gegevens vanuit excel kunnen aanroepen en neer zetten in het excel werkblad.

met vriendelijke groet,

Richard Kers

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik denk dat je je zou kunnen verdiepen in een ODBC-koppeling, Richard. Je definieert FileMaker dan als ODBC-source. Ik heb echter verder geen idee hoe dat werkt. :)

(Zoek maar eens op ODBC hier op Clarify.)

Maar ik heb wel een houtje-touwtje oplossing.

Je kunt de gegevens van FileMaker exporteren naar een ander werkblad in het Excel-document. En vervolgens met de VLOOKUP-functie van Excel de klantgegevens voorafgaand aan je export naar Exact, verversen.

-------

Laat je - in het kader van het effectiviteitsonderzoek - nog even weten hoe het afloopt?

Hoe is het je bijvoorbeeld vergaan met het doornummeren?

http://www.clarify.net/viewtopic.php?p=4369 - Doornummeren van richardkers