Jump to content
  • 0

Grafiek maken van antwoorden op meerkeuze vraag.

Gustav

Question

Posted
Ik heb een Tabel Dashboard, en een Tabel Respons Orego.
In de tabel Respons Orego staan velden met de antwoorden van een vragenlijst.

Vanuit het Dashboard wil ik overzichten en grafieken maken van de antwoorden die in de Tabel Respons Orego staan.

Bijvoorbeeld
In Tabel Respons Orego is een veld MH2024001 Vraag 1 met de antwoorden die ingevoerd zijn.

Een veld MH2024001 | Antwoorden : List ( MH2024001 | Vraag 1), 
het veld MH2024001 | Rapportage : If (IsEmpty (MH2024001 | Vraag 1; "Geen antwoord" ; MH2024001 | Vraag 1) 
en het veld MH2024001 | Grafiek : resumé veld Telling van MH2024001 | Rapportage  

In een layout op basis van het Dashboard kan ik grafieken en overzichten weergeven. ( X as MH2024001 | Rapportage en Y as : MH 2024001 | Grafiek)
Dit gaat goed als er één antwoord gegeven wordt in het veld MH2024001 | Vraag 1.

Er zijn ook vragen die een meerkeuze antwoord hebben. Bijvoorbeeld Respons Orego::MH2024005 | Vraag 5. Deze heeft 4 antwoordmogelijkheden om te kiezen. De respondenten kunnen dus of 4 mogelijkheden aankruisen. De ene respondent geeft het antwoord, A, B, D terwijl een andere respondent alleen B aangeeft, en de derde respondent B, C, D.
In het veld bij MH2024005 | Vraag 5 worden de antwoorden weergeven in de vorm “Tekst1,Tekst2,Tekst3,Tekst4”.
Geen spaties tussen de komma en de tekst (dit zou ik nog wel kunnen laten veranderen)

Nu wil ik de verschillende antwoorden tellen. 
Dus hoe vaak Tekst 1, hoe vaak Tekst 2,  etc.
Daar wil ik dan ook weer een grafiek van maken.

Ik ben nu bezig met de vorm If (MH2024005 | Vraag 5= “Tekst1"; 1; 0) etc.
Maar ik loop hierin vast

Ten eerste door het feit dat er geen spaties tussen de verschillende antwoorden zitten.
Maar ook door het feit dat ik dan niet weet hoe ik daar dan weer een grafiek van kan maken (cirkel of staaf).
Er komen dan namelijk 4 velden uit met aantallen, en volgens mij moet je 1 veld hebben om in te voeren voor de waardes van een grafiek.

Kan iemand mij op weg helpen?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Grafieken zijn niet helemaal mijn ding, maar waarom gebruik je een If? Kun je niet betere een PatternCount ( MH2024005 | Vraag 5 ; "Tekst1" ) gebruiken om ze te tellen? Ik zie overigens geen reden voor het ontbreken van een spatie of het wel of niet werkt. Dat staat hier los van.