Jump to content
  • 0

Weer een probleem ... markeren in portaal

Stardust

Question

Posted

Beste groep,

De problemen zijn nog niet opgelost of ik vind er reeds andere ...

Ik heb een bestand met namen en adressen. Elk record stelt een deelnemer aan een cursus voor.

Ik heb een 1-1 relatie gemaakt waarbij het veld datum (van de cursus) vergeleken wordt. Tot hiertoe geen probleem, dat werkt perfect.

Vervolgens maakt ik een nieuw veld aan (global container) dat een rood kleurveld bevat eveneens een tweede veld (global - container) zonder inhoud. Een calcuulatieveldje berekent of een veld al of niet rood wordt, weerom geen probleem ook in het portaal ziet men de op datum gesorteerde records en ziet men onmiddellijk door de rode kleur of de data bezet zijn.

Maar, nu komt het, wanneer men door het portaal glijdt dmv de muis op het pijltje rechtsonderaan van het portaal, verdwijnen de gekleurde achtergronden :cry:

Hoe komt dit en hoe kan ik dat voorkomen ?

Met hartelijke dank voor jullie aandacht,

Danny

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Ik denk dat je dat niet kan voorkomen: is een typisch euvel bij FileMaker portals.

Daag me niet uit :wink: maar ik denk dat je met wat buttons en scripts te plaatsen op het pijltje, dit wel kan voorkomen.

• 0
Posted
Bedoel je dat je de beide pijltjes van de scrollbar wil onder handen nemen?

zo is dat.

als de buttons bovenop liggen, worden de scripts gestart ipv de "pijl" geaktiveert. je maakt dan gebruik van dezelfde truuk als die om een portaal sticky te maken.

ik vind niet dat het echt de moeite loont veel tijd te steken in de ontwikkeling van die scripts om dit probleem op te lossen.

maar het blijft zonder truuk wel een euvel :cry:

• 0
Posted
je maakt dan gebruik van dezelfde truuk als die om een portaal sticky te maken.

Precies, en als er nu een ding is dat wel naar de eerste prijs van de REWA's* mag dingen, dan is het wel die Sticky Portals.

Daarom heb je groot gelijk met hetgeen je daarna schrijft, maar helaas ook met wat daarna dan weer komt.

FileMaker is toch zo... Je trouwt met de knapste vrouw van de stad, en dan kom je op het strand en dan liggen er daar zo nog honderd. :roll:

---------------

* Ronduit Ergerlijke WorkArounds.

• 0
Posted

Ronny,

hoe bedoel je, wat gaan die buttons dan moeten uitvoeren :?: Verklaar je nader aub ... ik ben héél nieuwsgierig 8)

Dank bij voorbaat,

Danny

• 0
Posted

Hé Danny, het gaat om een oude kunstgreep. Doe maar eens een Google search op "sticky portals". Maar ik vind - wie ben ik :cry: - dat ze daarmee wat ver gaan. Maar voor wie 't eens proberen wil (dank, Boudewijn)...

• 0
Posted

...als je dat éénmaal gemaakt hebt, neem je die techniek (copy - paste) toch mee in al de nodige bestanden....als

je ze nodig hebt,

het de moeite loont,

de 'klant' het 'wil',

je niet anders kunt,

het 'mooier' oogt....

...want :

Je trouwt met de knapste vrouw van de stad...

...in jouw ogen.... 8)

en...

...dan liggen er daar zo nog honderd

¿...wie gaat er met jou terug naar huis..? :?

..hoe moet ik dát nu koppelen aan FM ¿¿

• 0
Posted

Beste groepsleden,

Na wat gelezen te hebben (via Google) omtrent die sticky portals, besloot ik toch nog wat verder te klooien en het is me nog gelukt ook. In plaats van de achtergrond te doen veranderen, heb ik nu een nieuw rekenveldje gemaakt en dit mee in de portaalrij geplaatst. Dat rekenveldje gaat na of het record nog vrij is en zet indien ja er een soort van zelfgemaakt icoontje in. De relatie wordt vervolgens gesorteerd op het veld 'Vrij' en vervolgens op de volgnummers, zodat ik één oogopslag al de nog vrije records zie. Misschien is dit niet volgens het boekje ... maar het werkt :lol:

Toch bedankt voor al jullie advies, indien het niet rechtstreeks hielp, onrechtstreeks heeft het me dan toch een goed resultaat gebracht, waarvoor mijn welgemeende dank :!:

Danny

• 0
Posted

...en zo werkt dat...

...ofwel geeft een oplossing een 'ander' probleem...

...of het geeft een idee...

... of...

...en ook in een portaal kun je shufflen met kleurtjes....soms artistiek niet te verantwoorden, maar wel bevorderlijk voor de visualiteit... :wink: