Jump to content
  • 0

actief record

Guest

Question

Posted

Ik wil graag in fm een veldwaarde op 1 zettten als je in dat actieve record zit. dus overzicht van records, ik klik in 1 overzicht, cursor knippert en een ander veld in hetzelfde record is de waarde 1. Ik wil dit graag met alleen een berekening, dus geen script graag.

dit wil ik gebruiken i.c.m een achtergrondkleur veld, dus het gehele geselecteerde record moet dan een andere achtergrondkleur hebben.

Weet iemand hoe (en of het kan)?

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
heerlijk die zoekfunctie op het forum :wink:

Dat vind ik nu eens niet [verdediging van alle posters die meteen hun vraag stellen zonder de zoekfunctie eerst te raadplegen (raad te plegen?)]. De functie werkt wel naar behoren, maar de Onderwerp-titels zijn vaak van bedroevend niveau. Gisteren was er een (op een ander forum) die als onderwerp "Question" meegaf.

Zoddedini?

En dan heb ik het nog niet over repeating / herhalend en set field / stel veld in en meer van dat fraais.

• 0
Posted
heerlijk die zoekfunctie op het forum :wink:

Dat vind ik nu eens niet [verdediging van alle posters die meteen hun vraag stellen zonder de zoekfunctie eerst te raadplegen (raad te plegen?)]. De functie werkt wel naar behoren, maar de Onderwerp-titels zijn vaak van bedroevend niveau.

nee serieus, je kan toch ook zoeken op inhoud.

je moet alleen een paar voor de hand liggende sleutels intikken, die relevant zijn aan het onderwerp. in dit geval heb ik gekozen voor "Status(CurrentRecord)" samen met de "*".

ik ken ook al die threadtitels niet uit het hoofd.

Maar we wijken af ...

• 0
Posted

heerlijk hoor om als je het forum eens een keer gebruikt direct neer gesabeld te worden, fantastisch. Erg fijn, kwalitatief super. En wat heb ik er nu aan ? niets.

verwijder mijn account maar, hier kan ik dus echt helemaal niks mee.

Thanks for nothing

• 0
Posted
heerlijk hoor om als je het forum eens een keer gebruikt direct neer gesabeld te worden, fantastisch. Erg fijn, kwalitatief super. En wat heb ik er nu aan ? niets.

Zonder dat U namen noemt, voel ik me hier wel aangesproken.

Wie wordt hier neergesabeld ! Wat U vraagt kan niet in FM en dat wordt recht toe recht aan gemeld. Punt. Het is dus uw vraag die neergesabeld wordt.

Het probleem dat U aanhaalt is de afgelopen jaren al verschillende keren behandeld geweest.

Ik begrijp dat U niet al die posts kent, maar de zoekfunctie is er speciaal om te snuffelen in de archieven.

Dat U het bestaan van de zoekfunctie niet kent, begrijp ik ook, maar daarom mogen wij U daar toch attent op maken ?

Dit maal werd uw thread gebruikt om ook de andere forumbezoekers te attenderen op de functionaliteit van het forum. Morgen zal het een andere thread zijn ...

Maar ...

Als U dingen leest die er niet staan, of woorden interpreteert zoals ze niet bedoeld zijn, dan is dat jammer.

Het ware beter geweest geen smiley's te gebruiken in deze posts, want ik heb de indruk dat u daar niet goed mee overweg kan.

PS : ik hoop dat je dit nog leest.

• 0
Posted

"You can please some of the people sometimes, but you can not please all the people all the time."

Oftwel: je kunt niet altijd iedereen tevreden stellen.

-----------------------------

Maar voor we verder gaan, nog even wat Stardust-Danny ons - nog geen halve etmaal voor de post van rpijlgroms - heeft verteld:

http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1571

-----------------------------

rpijlgroms, ik denk dat je hier op een heel correcte en vriendelijke manier bent doorverwezen naar plekken waar je antwoord kunt vinden op je vraag. Ik zie zelfs dat je binnen 3 uur na het stellen van je vraag, al het goede antwoord hebt gekregen van onze hooggewaardeerde top-poster. En dat daarna nog tips volgen over de achtergrond van het antwoord op jouw vraag.

Dat het antwoord je niet bevalt, of dat jij een toon "leest" in de posting die er zeker niet in staat, dat zegt misschien toch iets meer over jouzelf, dan over de mensen die jou de antwoorden hebben gegeven.

Het spijt me dat je zo boos moet weglopen. Wat mij *persoonlijk* betreft ben je hier nog steeds welkom met vragen, of - en jij weet genoeg van FileMaker - met antwoorden!

• 0
Posted

Ik kan het "afsabelen" ook niet echt plaatsen. U stelt een vraag of iets kan, door technische beperkingen van FileMaker moeten we daar helaas een ontkennend antwoord op geven, en U voelt zich neergesabeld. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat het de bedoeling van iemand is op dit forum om wie dan ook neer te sabelen, en ik verbaas me eigenlijk ook hogelijk dat U de gegeven antwoorden interpreteert als "neersabelen". Heel jammer, en totaal niet nodig naar mijn mening. :(

• 0
Posted (edited)
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat het de bedoeling van iemand is op dit forum om wie dan ook neer te sabelen, en ik verbaas me eigenlijk ook hogelijk dat U de gegeven antwoorden interpreteert als "neersabelen". Heel jammer, en totaal niet nodig naar mijn mening. :(

Ik ben het hier volkomen mee eens.

Nu is het natuurlijk wel zo dat Rony hier een tijd geleden het monument gekregen heeft waarop hij al lang recht had, en dat een eenvoudige blik met de verrekijker meteen aantoont dat hij wel dege(n)lijk gewapend is:

Moderator Rony - Held van Clarify

rabijns%20met%20sabel.jpg.

Edited by Guest
  • 0
Posted

Woorden schieten me weer te kort :oops:

Da's al de tweede keer vandaag.

Maar ik stel voor dat we dit topic afsluiten. Iedereen heeft zijn gedacht kunnen zeggen en gezegd. Tijd weer voor serieuze zaken.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...