Jump to content
  • 0

digitale factuur in UBL

taigo

Question

Posted

momenteel gebruik ik een script om mijn facturen te maken in PDF, en wat werkt prima PDF staan in bepaalde map op mijn pc dan en kan ze vandaar afdrukken of per mail of per post verder door sturen

ik doe dit via een script met daarin de scriptstap

records opslaan als PDF (Herstellen; met dialoogvenster uit; "$filepath; automatisch openen; records die worden doorbladerd; mappen maken : uit)

nu ben ik op zoek hoe ik van deze PDF factuur ook een digitale factuur in UBL kan maken , omdat dit er aan komt tegen eind volgend jaar

is dit op dezelfde op een soortgelijke manier  mogelijk, opslaan als UBL in dat geval dan of komt er meer bij kijken,  bestaan er plugins in FM die dit probleem oplossen?

mogelijks het exporteren van de gegevens die nu op de PDF factuur staan naar een UBL (XML) bestand?

graag wat inlichtingen voor een leek in deze materie wat betreft UBL

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

e-invoicing:

ik heb een FM-facturatietoepassing die vertrekt van FM_Starting_Point_20eub.

Momenteel ben ik deze aan het uitbreiden met een Peppol XML-module op basis van de XML-documentatie  urn:oasis:names:specification:ubl:schema:xsd:Invoice-2 om een e-Invoice op te maken - daarna bekijk ik welke aanpassingen ik voor de 3.0 versie moet doen.

In bijlage enkele voorbeelden .
Op  https://openpeppol.atlassian.net/wiki/spaces/Belgium/pages/587300950/Mercurius+section staat een overvloed aan zeer technische documentatie.

Mijn planning : ik werk nu aan de scripts om het XML-document te maken op basis van de FMStartingpoint structuur.

Daarna ga ik een validatie via https://www.itb.ec.europa.eu/invoice/upload doen.

Graag reacties in het forum.

Testcases AP White.zip

• 0
Posted

e-invoicing:

ik heb een FM-facturatietoepassing die vertrekt van FM_Starting_Point_20eub.

Momenteel ben ik deze aan het uitbreiden met een Peppol XML-module op basis van de XML-documentatie  urn:oasis:names:specification:ubl:schema:xsd:Invoice-2 om een e-Invoice op te maken.

In bijlage enkele voorbeelden van de bosa

• 0
Posted

e-invoicing:

Via het Peppol-netwerk worden UBL documenten (o.a. e-invoices) via een peppol access-point verstuurd naar de bestemmeling ( via het access-point waar deze geregistreerd is)
(voor België zie https://openpeppol.atlassian.net/wiki/spaces/Belgium/overview?homepageId=13402278)

via jouw access-point worden ook de voor jouw bedrijf bestemde UBL-documenten (o.a. e-invoices) ontvangen.

Er zijn vele boekhoudpaketten (bv. octopus, billit.eu, die via de boekhouders instaan voor deze service aan de klanten.

Zie vooe Billit 

image.png.56d4c382cf41bb3ac46ded2d2c85cdcd.png

Dit gebeurt buiten Filemaker-toepassingen om.

Mijn eerste piste was: via FM het UBL-document aanmaken en dit aan de boekhouder van de klant doorsturen.

Bedankt voor je interesse - ik vond reeds de plaats voor Claris-meetup van 16/12 vanuit Wuustwezel - België 115 km enkel - ik hou 16/12 vrij.

Misschien kan je de tools die je gebruikt even opgeven, dan kan ik die al bestuderen.

met vriendelijke groeten, Willem De Jonghe