Jump to content
  • 0

automatisch wachtwoord geven

ferry

Question

Posted

Kan ik in filemaker iets maken dat waarneer ik een nieuw record maak dat daar automatisch een willekeurig wachtwoord in komt te staan

dus dat er in die record bijvoorbeeld een veld is die wachtwoord heet en dat die automatisch word gevult met een wachtwoord die niet opeenvolgen zoals 1, 2, 3 enz.

is dit morgelijk in filemaker? zoja hoe?

alvast bedankt

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ferry, wat je kunt doen is eerste een calculatie maken (en de door Flash genoemde functie Random komt je dan goed van pas).

Als de calculatie goed werkt, dan kun je die inzetten op het veld als "auto-enter" van gegevens. Een auto-enter op het veld zorgt ervoor dat wanneer een nieuw record wordt gemaakt, de gegevens in dat veld (eenmalig!) bij aanmaak worden gevuld.

Voor meer over het auto-enteren van gegevens: zie de handleiding van FileMaker!

Voordat ik een auto-enter-waarde op het veld plak, test ik meestal de functionaliteit eerst in een calculatieveldje uit. Werkt die eenmaal in de calculatie, dan kun je die formule gebruiken (en het calculatie-hulpveldje weer verwijderen).

• 0
Posted
Kan ik in filemaker iets maken dat waarneer ik een nieuw record maak dat daar automatisch een willekeurig wachtwoord in komt te staan

dus dat er in die record bijvoorbeeld een veld is die wachtwoord heet en dat die automatisch word gevult met een wachtwoord die niet opeenvolgen zoals 1, 2, 3 enz.

is dit morgelijk in filemaker? zoja hoe?

het is mogelijk, zoals beschreven door Flash en Sanne, maar ik begrijp alleen even niet goed wat je wil bereiken.

Automatische random-paswoorden op ieder record : waarschijnlijk met de bedoeling om toegang tot/zichtbaarheid van dat record te vermijden. Dat wordt alleen heel gevaarlijk spel, want wie gaat die paswoorden kennen, laat staan beheren ...

Ben benieuwd naar je opzet. Laat je iets weten ?

• 0
Posted

ik wil een inlog systeem gaan maken en als er een klant is die een nieuwe record krijgt zegmaar dan krijgt de klant zijn/haar wachtwoord opgestuurd.

dat gebeurt nu ook alleen dan zonder wachtwoord maar wel alle gegevens dus dan met wachtwoord.

ik wil eerst eens kijken of ik het kan maken en daarna het wat uitbreiden

• 0
Posted

er gebeurt dus nog helemaal niks met beveiligen..

ik wil eerst een veld proberen te maken die automatisch een wachtwoord kan invullen daar

• 0
Posted

Ferry, ga lekker met Random() en de auto-enter aan de gang, dan horen we van je hoe het lukt.

Bedenk nog wel iets om er voor te zorgen dat het wachtwoord wat je random maakt, misschien ook wel uniek moet zijn? Of is het de combinatie naam/wachtwoord wat je uniek wilt laten zijn?

-------

Mag ik je verder nog even wijzen op de volgende huishoudelijke mededeling:

http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1573 - Clarify-schip heeft de 10.000 zeemijlen gehaald, van Rony

-------