Jump to content
  • 0

automatisch verspringen naar het volgende veld na invoer

john16

Question

Posted

Vb. Een database met twee velden : Ploegnummer en Lidnummer. In het veld Ploegnummer moet een nummer van 1 tot 9 ingegeven worden. Is het mogelijk om een nummer in te geven via het numeriek toetsenbord en dat de cursor automatisch naar het volgende veld verspringt (zonder de Tab of Enter toets te gebruiken )?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Neen, dat is nog één van de gewenste features ...

Je kan vandaag de dag wel bepalen hoe je het veld wil verlaten,ttz met welke toets : TAB, Return of Enter. Maar dan moet je wel beschikken over FM 7.

• 0
Posted
Wat is precies het doel van je applicatie? Misschien zijn er wel enkele workarounds te bedenken.

Koen,

Vermoedelijk wil John wat meer gebruiksgemak. Het gaat natuurlijk razendsnel als je ellenlange lijsten moet ingeven bestaande uit 1 of 2 of 3 cijfers (in ieder geval altijd evenveel karakters) zonder dat je dan je ingave nog eens moet "bevestigen". Heb jij daar in een schuif een workaround liggen ? Zo ja, dan ga ik nu op mijn knieën zitten en vraag : "Hoe dan"

Ik zat zelf te denken aan de Events-plugin van oAzium, maar daar haal je het net niet mee denk ik ...

• 0
Posted

Het doel van de applicatie is het bijhouden van aanwezigheden van een sportclub. De bedoeling is de leden zo weinig mogelijk handelingen op de computer te laten uitvoeren (geeft nogal wat problemen met oudere leden !). Momenteel draait de applicatie in Access 2000 en hier is het probleem opgevangen met de macro Autokeys. De functietoetsen F1 tot F10 zijn in deze macro gedefinieerd met een Setvalue (cijfer van 1 tot 10) en dan een SendKey (Enter).

• 0
Posted

ik weet niet hoeveel (verschillende) informatie er ingevuld moet worden maar wanneer het vaak dezelfde is (bv de keuze tussen 1 t/m 9), kan je misschien (meerdere) layouts maken met buttons die de juiste waarde invullen voor elk veld

• 0
Posted

Het antwoord is niet helemaal passen want de vraag was "via het toetsenbord" en voor mijn oplossing zou juist de muis gebruikt moeten worden.

• 0
Posted

Je kunt in een script pauseren en na het invoeren van een cijfer de ENTER gebruiken om naar een volgend veld (liefst ook in een aparte layout) te gaan. IIn het script controleer je de ingegeven waarde en als die goed is ga je naar het volgende veld, is hij fout dan opnieuw of zoiets.