Cossieworld Posted November 24 Posted November 24 Goedendag, wie zou mij kunnen helpen met dit bestand werkend te krijgen. Ik ben in het bezit van een groot aantal Rally schaalmodellen en nu ben ik bezig om een database te maken van de gegevens van de auto's, coureurs en navigators over deze auto's. Nu heb ik het bestand toegevoegd waarmee ik reeds ben begonnen. Het is een bestand gebaseerd op een bestaande template maar heb het natuurlijk aangepast naar mijn eigen behoeftes. Nu is het probleem dat als ik bijvoorbeeld een nieuwe coureur of navigator wil toevoegen dit niet echt wil lukken met de relaties en tabellen. Wie zou mij kunnen helpen hierbij. Alvast bedankt voor alle moeite Otto Mobile.fmp12 Quote
Lutmers Posted November 26 Posted November 26 Hierbij een opstartje - niet zoals ik het normaal zou doen maar in verlengde van je opzet. Advies is overigens om met nieuwe kale DB te beginnen want dit template is een rommeltje. En onthou ook dat een navigator en een coureur beide 'mensen' (contacten) zijn die je liever in dezelfde tabel hebt... alleen met een andere typering. Zelfde geldt voor de afbeeldingen... niet 10tallen velden maken met 'bestand1', 'bestand2' etc, maar gewoon een relatie leggen zoals nu ook gedaan met je coureur. E.e.a. dan in een portaal op je kaart laten zien.Otto Mobile.fmp12 Quote
Cossieworld Posted Wednesday at 09:04 AM Author Posted Wednesday at 09:04 AM 14 uren geleden, Lutmers zei: Hierbij een opstartje - niet zoals ik het normaal zou doen maar in verlengde van je opzet. Advies is overigens om met nieuwe kale DB te beginnen want dit template is een rommeltje. En onthou ook dat een navigator en een coureur beide 'mensen' (contacten) zijn die je liever in dezelfde tabel hebt... alleen met een andere typering. Zelfde geldt voor de afbeeldingen... niet 10tallen velden maken met 'bestand1', 'bestand2' etc, maar gewoon een relatie leggen zoals nu ook gedaan met je coureur. E.e.a. dan in een portaal op je kaart laten zien.Otto Mobile.fmp12 Hartelijk dank voor uw inzet. Wordt enorm gewaardeerd. Ik ga vanavond dit bestand bekijken en hou u op de hoogte Quote
Cossieworld Posted Wednesday at 04:53 PM Author Posted Wednesday at 04:53 PM Nu ziet het er heel mooi uit om de coureur en navigator toe te voegen maar is daar dan ook de mogelijkheid om van elke invoer, daar ook een selekteerbare lijst van te maken. De bedoeling is dus dat wanneer je een coureur/navigator toevoegt, deze dan ook automatisch in een lijst komt te staan waaruit je dan eventueel ook de coureur/navigator kunt selecteren en toevoegen. Deze catalogus gaat straks namelijk een heleboel schaalmodellen krijgen en het zal dan veel werk kosten om alle info per auto los in te moeten voeren Quote
Lutmers Posted Wednesday at 06:14 PM Posted Wednesday at 06:14 PM Dat gebeurd al... als je in de achtergrond naar je COUREUR en NAVIFGATOR tabel kijkt worden deze automatisch gevuld. Als je een layout lijst maakt van deze tabellen dan zul je zien staan. Als je bedoeld dat een tweede auto een reeds bestaande coureur of navigator kan krijgen dan is dat een kwestie van een drop-down lijst maken op basis van d bewuste tabel inhoud. (het is een goed idee om eerst ff een paar videos van het standard bouwen met FileMaker te gaan bekijken, want dit is basis info 😁) Quote
Recommended Posts