olafdejager Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Dag allemaal, Ik ben nieuw op het forum en moet even wennen aan de interface... Ik heb een vraag over het exporteren van tab tekst vanuit Filemaker Pro. Ik wil een harde return kunnen exporteren ipv de zachte returns die filemaker standaard in het Script venster heeft. Weet iemand of dit mogelijk is zonder TROI plugin? Groetjes, Olaf de Jager Quote
0 Sanne Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Dit is je eerste post op Clarify, Olaf: dus welkom! ------------------------ Die harde returns, daar bedoel je mee de returns die IN een tekstveld in de database staan, toch? En exporteer je 1 record, of exporteer je meerdere records? En kun je - zonder al te veel bedrijfsgeheimen te verklappen - iets meer vertellen over het soort gegevens wat je wilt exporteren en waar ze naar toe moeten? En: FileMaker Pro 6 op een Mac OS X-systeem, denk ik? Quote
0 AvD Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Hier vind je meer info over die harde returns: http://www.avd-ci.be/tip075.htm Quote
0 olafdejager Posted May 17, 2004 Author Posted May 17, 2004 Sanne en AvD bedankt... Ik heb inmiddels al aardig wat zaken geprobeerd, maar volgens mij is het niet te doen in Filemaker. ( Heb dus via een omweg (Filemaker stuurt een Applescript aan, welke een Visual Basic Script aanstuurt, die een zoek en vervang doet in MS Word). Hiermee worden de 'zachte' returns veravngen door 'harde returns' Groetjes, Olaf Quote
0 Rony Rabijns Posted May 17, 2004 Posted May 17, 2004 Olaf, als ik je goed begrijp, wil jij dit bereiken : record 1 ¶ ¶ record 2 ¶ ¶ ... record x ipv record 1 ¶ record 2 ¶ ... record x Quote
0 olafdejager Posted May 17, 2004 Author Posted May 17, 2004 beste Rony, Nee, niet precies. Ik heb een globaal veld, waarin meerder regels tekst informatie wordt gezet (door het set field commando). Deze tekst ziet er ongeveer zo uit: {template}¶ code=NL¶ Template=Fax¶ Aan:Olaf de Jager¶ Fax:099-9999990¶ Dit Globale veld exporteer ik als tab-tekst, waarna MS Word dit bestandje automatisch gebruikt om informatie in een template te plaatsen (dmv een knop in Filemaker natuurlijk ) Dit werkt perfect, echter in het set field commando van Filemaker zit een ¶ teken, wat in MS Word een zachte return blijkt te zijn, ipv een harde return (ASCII 13). Hierdoor werkt het visual basic commando wat de template aan stuurt niet meer. Ik heb het nu opgelost door via een omweg een zoek en vervang te doen naar ^| (zachte return) en deze te vervangen door een ^P (harde return), in het visual basic script wat de template in Word aanstuurd, maar het moet toch ook wel in Filemaker mogelijk zijn Quote
0 Sanne Posted May 17, 2004 Posted May 17, 2004 Olaf, ik begrijp inmiddels uit je verhaal dat het erom gaat dat je de gegevens van 1 record in een MS Word-document wilt hebben. Las ik niet vandaag "ergens" dat wanneer je het via het klembord copy-paste-d, dat de 11's (zachte returns) worden vervangen voor 13's (harde returns)? Ik heb dat inmiddels uitgeprobeerd, en dat lijkt inderdaad te kloppen. 1 record > kopieer 1 veld met returns erin > plak in Word = harde returns 1 record > exporteer 1 veld met returns als .tab > open in Word = zachte returns Maar ik weet verder eigenlijk te weinig van deze materie of hoe jij de gegevens in Word wilt oppakken, om er al te veel op door te gaan. Begrijp ik ook goed dat je probleem inmiddels is opgelost, of zoek je nog naar alternatieven? Quote
0 olafdejager Posted May 17, 2004 Author Posted May 17, 2004 Dag Sanne, Klopt, ik heb het probleem inmiddels opgelost, al is het dan via een omweg... Ik heb jouw klembord tip inmiddels ook geprobeerd, en inderdaad gaat bij plakken het gewoon goed... Laten we het er maar op houden dat het probleem veroorzaakt wordt door Word, en niet door Filemaker Pro In elk geval allemaal bedankt voor het meedenken, leuk om te zien dat je niet alleen staat bij dit soort problemen. Ik zal proberen ook mijn steentje bij te dragen op het forum. Groetjes, Olaf Quote
0 Sanne Posted May 17, 2004 Posted May 17, 2004 Ik heb jouw klembord tip ... Uh, ere wie ere toekomt, ik kreeg (net als jij: je e-mail al gelezen?!) de tip vanochtend van R.M.! Quote
0 olafdejager Posted May 17, 2004 Author Posted May 17, 2004 Ja, RM had ook een elegante oplossing. Gewoon de Data Merge Manager gebruiken in Word, en dan Filemaker Pro als data source. Werkt ook, maar dat waas niet wat ik zocht.. Quote
Question
olafdejager
Dag allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en moet even wennen aan de interface...
Ik heb een vraag over het exporteren van tab tekst vanuit Filemaker Pro.
Ik wil een harde return kunnen exporteren ipv de zachte returns die filemaker standaard in het Script venster heeft.
Weet iemand of dit mogelijk is zonder TROI plugin?
Groetjes, Olaf de Jager
9 answers to this question
Recommended Posts